Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2010 #1 Skrevet 22. oktober 2010 Egentlig frisk dame på 33 år. Plutselig får jeg en haug med symptomer: Blir så fullstendig utmattet innimellom. Veldig veldig sliten. Har hatt brystsmerter i to år som kommer og går. Er utredet og de finner ingenting feil med hjertet mitt. Mye svimmel Kan få anfall av kvalme Magesmerter, spesielt på venstre side. Tørr hud Blir fort sliten på øynene. smerter rundt om i kroppen. Kommer og går. Plutselige hodesmerter som kommer og går. Varer kanskje bare noen sekunder hver gang. Indre skjelving hver gang jeg skal legge meg. Føles som om hele kroppen min dirrer, men det kjennes ikke på utsiden. Små kramper rundt om på kroppen. Akkurat som leamus på ulike steder på kroppen, spesielt ansiktet og nakken. Har vært hos legen, han tok blodprøver av meg men sier alt var vel så da var det ikke vits i å gjøre mer.,.. Noen som har vært borti noe lignende? Hvordan kan jeg bli "meg selv" igjen??
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2010 #2 Skrevet 22. oktober 2010 Har du vært hos en god psykolog? Depresjoner og angst kan gi en del av disse symptomene. Legger du merke til hvordan du puster? Normalt skal man puste dype drag og med magen. Puster du veldig overflatisk og kun oppe ved brystkassen kan det tyde på angstpusting. Dette gjør kroppen veldig anspent, som igjen gir smerter både her og der, som ikke kan forklares og som gjerne flytter på seg. Man trenger ikke alltid ha angst på en måte som at man er livredd noe. Eller har opplevd noe veldi gtraumatisk. Angsten kan ligge i underbevisstheten og skyldes ting som i utganspunktet er bagateller. Noe av symptomene kan skyldes litt mangel på enkelte vitaminer. Som igjen kan være forårsaket av hormonubalanse, som igjen kan være årsak til depresjon. I hva som helst rekkefølge og hva som kom først er ikke godt å si. Også kan det vel også være så enkelt at kroppen din har blitt overfølsom på noe i maten din. Som påvirker kroppen i stor grad, men da må du vel "teste" deg på litt alternative måter. Mange alternative terapauter tilbyr dyre tester som sendes til amerika for grundige analyser. Da får du ofte en laaang liste over matvarer som er gift for kroppen din, og må holde deg til spesialdietter som er krevende og utfordrende i hverdagen. Men det kan jo hjelpe og. En sjanse å ta.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2010 #3 Skrevet 22. oktober 2010 Tusen takk for svar. Det er så slitsomt å " ikke være seg selv", og jeg lengter etter at den dagen skal komme tilbake.,. Jeg har aldri tenkt over at jeg kan slite psykisk. Jeg er lykkelig gift, har to skjønne små som jeg elsker over alt på jord. En jobb jeg er glad i og noen få gode venner. Har aldri vært hos psykolog. Jeg kan ta meg selv i å puste veldig høyt oppe innimellom, men med en gang jeg blir bevisst på det, puster jeg med magen igjen. Det er ofte når jeg har det travelt med noe, at jeg oppdager at jeg puster feil. Hva er veien videre nå da? Når legen sier at jeg er frisk og at alle prøver er fine?? HI
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2010 #4 Skrevet 22. oktober 2010 Litt vondter her og der er ikke så uvanlig altså. Så lenge du fortsatt kan gjøre de tingene du pleier og ikke blir helt hemmet av smerter burde du ikke ta det så tungt. Jeg har også litt vondt her og der. Særlig etter et par graviditeter og at jeg har fått en slitsom hverdag med småbarn og tidspress. Magesmerter kan være psykisk (er du redd for at du skal være alvorlig syk. Konstant frykt gir mange symptomer) Sliten rundt øynene kan alle som sitter mye foran pcen blir. Har du sjekket om du trenger briller? Jeg har hørt at man kan få litt mer leamus og rykninger av stress eller mangel på kalsium (får du i deg d-vit så kroppen kan ta opp kalsiumet du spiser?) men er ikke lege og lover ikke at akkurat det er sant. Jeg tror du er frisk, jeg. Lære å slappe av. Det hjelper mye.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2010 #5 Skrevet 22. oktober 2010 Ja, hadde og årsaken var b12 mangel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå