Gå til innhold

grønt popcorn

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har prøvd dette? Poppe popcorn i kasserolle med konditorfarge? Setter fargen smak og vil det bli ugjevnt?

Skal ha Halloweenfest neste helg:) noen som har ideer til andre ting å "diske" opp med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det setter nok ikke noen merkbar smak, men før du farger mat med konditorfarge anbefaler jeg å google innholdet i konditorfargen og se om du fortsatt vil spise det og gi det til barna dine når du vet hva de lager det av...

Skrevet

Regner med du vet hva det inneholder siden du sier det slik så da kan du vel like godt dele informasjonen?;)

Som sagt, aldri gjort det tidligere og den jeg ble anbefalt gjøre det av, var ei jeg traff på et møte og som jeg ikke kjenner egentlig Derfor jeg spør etter råd her.

Skrevet

Det er mange som ikke tror på det skjønner du. Derfor jeg skrev at du burde google de forskjellige ingrediensene i konditorfargen selv.

Basen i mange konditorfarger er propylenglykol

http://www.snl.no/propylenglykol

eks kan lus brukes til rødt (e120 karmin) og en masse andre uapetittelige greier i andre farger. Husker ikke hva man brukte til grønt. Mulig bare klorofyll (plantestoff) men frostvæske er ikke akkurat menneskemat uansett hva det er blandet med:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...