Gå til innhold

Hvis du hadde skeive tenner og litt overbitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

- hadde du da vært villig til å betale kr 54000,- for å rette på det med usynlig streng? Har store komplekser for mine skeive fortenner, den ene ligger på skrå over den andre og tennene ved siden av er korte og litt skeive. Tennene på den ene siden er slitt ned, og det vises faktisk godt. Har ingen annen mulighet til å få fikset på dette enn ved å ta opp lån, men vurderer det sterkt likevel.

Tannlegen som vurderte tennene mine sa at det absolutt var behov for behandling. Jeg får skrevet av 28% av beløpet på skatten forresten, så får jo igjen litt da. Har ikke altfor mye penger å rutte med, men ønsker meg dette så inderlig da det går ut over selvtilliten min. Når jeg smiler så forter jeg meg å lukke igjen munnen så ingen skal bli stående og studere tennene mine.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det hadde jeg nok. I alle fall hvis tennene mine hadde sjenert meg, så jeg ikke ville smile.

Skrevet

Dersom du har muligheten økonomisk, og dette plager deg slik, så hadde jeg garantert gjort det.

Når det kommer til skjeve tenner, sett fra utsiden, så er det mange (inkludert meg) som syns dette er flott og sjarmerende. Se på Marte Valle, hun har jo rimelig skjeve tenner, men et nydelig smil. Likevel hjelper ikke det hvis man ikke liker det selv.

Skrevet

Jeg er en av disse merkelige menneskene som synes det er utrolig fint og sjarmerende med tenner som ikke står på line.

Men om det virkelig skjemmer og hemmer deg i hverdagen så skjønner jeg at du ønsker å gjøre noe med det.

Skrevet

Jeg har litt skjeve tenner og det plager meg ikke. Jeg ville altså ikke gjort det:) Men om noe med mitt utseende hadde plaget med så mye at det hadde hemmet meg ville jeg gjort det som skulle til for å fikse det, så sant en ikke ender som gjeldsslave da:)

Skrevet

Jeg er også en av dem som liker usymmetriske og spesielle tenner. Hadde selv regulering da jeg var liten, og har helt rette og "kjedelige" tenner, skulle gjerne hatt mer særpreg over tannstillingen min. Men jeg må bare henge meg på de som sier at du må gjøre det du føler du vil trives best med selv. Ikke moro å tenke over tennene hver eneste gang man smiler.

Skrevet

Jeg tenker det samme som hun anonyme over meg.

Synes det er herlig og sjarmerende at noen har litt andre tenner enn de som "alle andre" har.

Jeg har også litt skjeve fortenner, og litt overbitt. Tannlegen ville "regulere" meg også da jeg var yngre. Mamma nekta. Det er jeg glad for:)

Kjedelig med en rekke tenner på bein linje.

Har du tenkt over hvor fort tannleger skal fikse og styre med tennene dine? De tjener penger på det, og du bør derfor ta det med en stor klype salt.

Tannlegen min ville fjerne min siste visdomstann forrige måned. Jeg ville vite hvorfor. "Er der hull?", spurte jeg.

"Nei", sa han. "Den har bare ingen funksjon"

(Annet enn å nedbetale mercedesen til tannlegen, selvsagt)

"Jeg har ikke blitt plaget av den på de 15 årene jeg har hatt den, så vi kan heller ta den om der kommer et hull", sa jeg.

Elsk tennene dine:) De er sikkert supersøte!

Skrevet

Jeg sliten med samme problemet! Har gått i åresvis og vurdert om jeg skal tørre å få sånn hvit regulering. Ikke metall. Pengene er ikke det verste jeg tenker på, men om jeg kommer til å få klaus og føle meg dritstygg... Er veldig selvkritisk når det kommer til kjeften. Er såååå usikker....

Hvilken type tenker du på egentlig? Den som er på baksiden eller Invisalign?

Hva mener du med at du får skrevet av 28% av beløpet på skatten?

Skrevet

Derom det hadde plaget meg, så hadde jeg absolutt tatt regulering. Men jeg hadde nok sjekket ut mulighetene for vanlig streng, dersom dette hadde vært vesentlig rimeligere. Det er vel ikke sååå lenge de skal være på ( begynner å bli lenge siden jeg hadde, så husker ikke helt)..

Skrevet

Jeg tenker absolutt på baksiden av tennene ja. Må ha både oppe og nede. Har man blanke knotter på fremsiden av tennene så vil de nok vise ja. Og kjeveortopeden sa jeg måtte ha den på i ca 12-18 mnd, etterpå skal det være på en tynn metallstreng permanent for at resultatet skal bli varig.

Han sa også at hvis jeg i løpet av et år hadde utgifter til nødvendig tannbehandling som oversteg kr 30 000,- så får man trekke fra 28% av dette på skatten neste år:) Men det forutsetter jo at kjeveortopeden sender et skriv til nav om at det virkelig er nødvendig og ikke bare kosmetisk.

HI

Skrevet

Hvis det plager deg veldig så forstår jeg at du har lyst og ville nok gjort det samme selv!

Hva med å sjekke ut priser i Sverige? Har lest et sted at det er rundt 30% billigere for behandling der!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...