Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2010 #1 Skrevet 22. oktober 2010 Vi tenkte å få et fadderbarn, men det er så mange fadderordninger å velge mellom. Hva er egentlig forskjellen på Unicef, Plan, Røde Kors osv. Noen andre her som har fadderbarn og som har noe erfaringer?
Adele Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 22. oktober 2010 #2 Skrevet 22. oktober 2010 Jeg har et fadderbarn gjennom Child Africa. Anbefales! Der er det enkelt å holde kontakten med fadderbarnet, og du får ofte oppdatering på hvordan det går på skole osv. Og bilder. Koster 200 kr i mnd.
Gjest ->>- Skrevet 22. oktober 2010 #3 Skrevet 22. oktober 2010 Det er ingen voldsomme forskjeller mellom de du nevner. De er store og anerkjente organisasjoner med gode regnskapsrutiner og revisjon, og som gjør en bra jobb rundt i verden.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2010 #4 Skrevet 22. oktober 2010 Vi har fadderbarn. Det er jo på en måte kjekt å følge ett barn, men samtidig har jeg litt bismak i munnen av dette... Synes egentlig det er litt sløsing med ressurser at de må sende meg oppdateringer om henne. Neste gang blir det å gi til en bestemt barneby (vi har sos-barnebyer). har veldig sansen for konseptet der en lokal dame blir "mamma" til en "barneflokk" som da blir som søsken.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2010 #5 Skrevet 22. oktober 2010 Vi har et fadderbarn i Zimbawe som er noen mnd. yngre enn eldste snuppa vår. Vi får oppdatering om henne en gang i året. Vi har gjennom Plan
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2010 #6 Skrevet 22. oktober 2010 Jeg har 1 barn i Uganda gjennom Plan, og 1 barn i Etiopia gjennom Røde Kors. (som egentlig ble prakket på meg)' Røde kors er i alle fall dyrere! Plan har en fin ordning, der hele landsbyen som fadderbarnet bor i, blir hjulpet. Ikke fadderbarnet i seg selv. Nye brønner, skoler osv.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2010 #7 Skrevet 22. oktober 2010 Takk for svar! Synes så langt Plan og SOS Barnebyer høres mest interessant ut, så jeg får undersøke mer angående disse i alle fall:) HI.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå