Gå til innhold

Hvilken str. bruker man til en 3-4 åring ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bare en liten baby så jeg aner ikke hvilken str jg skal kjøpe til mitt fadderbarn .

Noen som kan hjelpe ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

98 er vanligvis str 3 år, 104 er for 4 åringer. Jeg ville nok kjøpt 104 da 98 kan være snaut dersom han/hun nærmer seg 4 års dagen :-)

Skrevet

Kommer ann på fadderbarnet ditt og. Jenta mi på 2,5 år bruker 98/104.

Kan jo spørre foreldrene?

Skrevet

Min gutt som blir 4 i januar bruker str 6 år, men han er nok litt over gjennomsnitt ;)

Ville kjøpt str 104-110.

Skrevet

Har en gutt på 3 1/2 år. Er ganske normal i størrelse vil jeg tro.

Han bruker 104 i bukser, men faktisk 110 (110/116) i gensere.

Skrevet

Min gutt som også blir 4 i januar, er ikke spesielt stor, men bruker likevel for det meste 110. Hadde minimum kjøpt 104.

Skrevet

Min jente på 3år bruker str 92-98- og innimellom 104 men det er for stort. Ifølge HS sitt skjema er hun helt på normalen;p

Skrevet

Min gutt blir 4 i januar og er lang. Str 104 begynner å bli for lite.

Han bruker 104, 110 og 116.

Skrevet

Spør mora til barnet hvilken str det bruker. Min lille tass på 15 mnd bruker jo str 92/98...

Skrevet

ville kjøpt 104 om hun er normal i str, men spør moren. vesla ble 3år i august å har nå begynt å bruke 98 men hun er litt lav.

Skrevet

Eg ville nok spurt foreldra. Sjølv blir eg alltid glad om nokon spør meg om slikt, i staden for å ta ein sjanse og så endar eg opp med tøy som er for smått, eller eit barn som blir ordentleg lei seg fordi det fine, ne tøyet må leggast vekk eit år eller to før det blir passe.

Jenta vår er 3 år om eit pr veker, brukar litt 86 (genser, jakke), mest 92 og litt 98 (bukser). Det kjem an på kor stort barnet er, og korleis kroppsfasongen er, jenta vår er f.eks. lang i beina i forhold til i overkroppen.

Skrevet

Min gutt på 2 år og 4 mnd, bruker 104 i klær, han er lang og stor for alderen. Hvis han er en normal gutt på 3 år hadde jeg kjøpt 104, er han nærmere 4 år, ville jeg kjøpt 110.

Skrevet

Min ble 3 år i juli, og bruker st 98. Han har alltid brukt størrelsene helt ut. Altså st. 92 hele året han var 2 år osv. Har ett par venner som kjøper større størrelser en det året han er. Og det er så kjedelig, da må han vente ett år før han kan bruke klærne. Hadde derfor spurt moren til barnet, så ungen får riktig størrelse og kan bruke det når han får det ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...