xpect Skrevet 22. oktober 2010 #1 Skrevet 22. oktober 2010 Har en gutt på 8,5 som skal få vinterpakken med dress, fleecesett osv, men synes størrelsene der er litt håpløse.. Er klærne fra Sportmann generelt små eller store? F.eks så er jo klærne fra H&M ganske store, mens Cubus er små. Hos Sportmann er valget 134/140 og 146/152, og problemet er at gutten skulle hatt 140/146....da han begynner å vokse utav en del merker i 134.. Noen med erfaringer? Vil jo gjerne at klærne skal holde 2 sesonger;)
Verbena Skrevet 22. oktober 2010 #2 Skrevet 22. oktober 2010 Min eldste har den vinterpakken fra sportmann i år. Han bruker ca str 122 i alt av andre klær nå, vinterpakken har han i str 122/128. Klærne er lange, men ikke så vide. Så til min slanke gutt passer de veldig bra. Skibuksa har også seler som kan strammes veldig mye. Så om han ikke vokser ekstremt mye neste året eller sliter ut buksa, så kan den brukes neste år også. Om jeg skal si hva av h&m og cubus sine størrelser sportmann er mest lik så vil jeg si h&m, værtfall på lengda! Hadde valgt 146/152 til gutten din jeg, for det er greit med stramming på alt av klærne om det skulle være veldig mye forstort.
♥♥ ? ♥♥ Skrevet 22. oktober 2010 #3 Skrevet 22. oktober 2010 Må nok si meg enig med Verbena hadde nok valgt 146/152 til gutten. Men at du kan bruke det neste år tviler jeg på. Min sønn fikk ny vinterjakke i vår tipper ca februar, kjøpte den litt stor for at den skulle vare denne vinteren, HA ! Sant det ja, nå er den for liten !! Han er 9 blir 10 år
♡ A & E ♡ Skrevet 22. oktober 2010 #4 Skrevet 22. oktober 2010 Jeg bestilte barnehagepakken og der har de andre størrelser men syntes 110 virket som 110 for å si det sånn,ikke noe mer eller mindre Hadde nok gått for 146/152 ja
xpect Skrevet 22. oktober 2010 Forfatter #5 Skrevet 22. oktober 2010 Takker for svar. Kommer nok til å satse på 146/152 ser jeg, eneste bekymringen er at 152 skal tilsvare 12 år, litt redd han kommer til å svømme i klærne;( Synes sportmann har dustestørrelser!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå