snurripåsnei Skrevet 22. oktober 2010 #1 Skrevet 22. oktober 2010 Har fått et par undulater i hus, de er ikke tamme, virker litt redde ennå. Jeg har lest at de har godt av å få komme ut av buret å fly litt i løpet av dagen, men kommer de til å finne tilbake til buret igjenn etterpå? Har ikke så lyst til å løpe huset rundt på jakt etter fugler egentlg .
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 22. oktober 2010 #2 Skrevet 22. oktober 2010 Jeg ville latt de väre i buret den förste dagen i alle fall, det er mange nye inntrykk å fordöye. Er de voksne? Vet du om de har värt vant til å väre ute og fly? De förste flyverundene bruker ikke alltid väre så vellykket, spesielt landingen er vanskelig hehe...så det kan bli litt knall og fall og feilberegning fra fuglenes side. La i så fall barn väre på et annet rom, så de ikke lager mer "kaos" for fuglene enn de sannsynligvis har i hodet sitt fra för av. Vi måtte fange fuglen vår enkelte ganger, han nektet plent å gå i buret, satt bare ved döra til buret og skulte på oss og når vi närmet oss flöy han sin vei igjen hehe...det hendte at vi måtte kaste en kjökkenhandduk over ham, for å få ham inn i buret igjen...så det er ikke alltid de går tilbake frivillig! Men det går også an å forsöke å sette dem tilbake i buret hvis de setter seg på armen din f.eks. Undulater er kjempemorsomme dyr med masse personlighet! De kan läre å snakke hvis man bare har tålmodighet til det, og de finner på masse sprell! De trenger selskap og trives absolutt ikke med å väre bortgjemt i et bur hele tiden. Men de må selvfölgelig få sine pauser de også. Så lenge man klarer å leve med fjär og fugleskitt, er de flotte kjäledyr!
sologsommer Skrevet 22. oktober 2010 #3 Skrevet 22. oktober 2010 Jeg har IKKE peiling på undulater, men vi har en herhjemme. Vi startede med at tage hånden/fingeren på buret, så den blev kjent med oss. Prøvede og ta hånden inn og få den til å spise litt korn av fingeren. Kan få den til og gå på fingeren og ta den ut, sitter ofte på skulderen. Den flyver selv inn, når den er klar!! flyr aldrig lengere enn at den kan finde buret igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå