prekæs Skrevet 22. oktober 2010 #1 Skrevet 22. oktober 2010 Eller. I hvilke situasjoner tester man IQ? Kunne vært interessant å vite. Mulig jeg er sjelden() men det nærmeste jeg har kommet en IQ test, er en test i ett ukeblad...og den regner jeg ikke som seriøs....
maeve er tobarnsmamma<3 Skrevet 22. oktober 2010 #2 Skrevet 22. oktober 2010 Jeg har kun tatt IQ tester på grunn av min egen nysgjerrighet :-) Tok den to år da det var noe "test folket" greier på NRK, og har i tillegg tatt på Mensa sine hjemmesider. Har aldri hørt at det blir tatt IQ tester av folk som f.eks. til en jobb, men personlighetstester er vel ganske vanlig :-) Både jeg og samboeren har ihvertfall vært gjennom det!
Gjest Skrevet 22. oktober 2010 #3 Skrevet 22. oktober 2010 http://www.mensa.no/olavtesten/index_2.html Her kan du teste deg. ;-)
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 22. oktober 2010 #4 Skrevet 22. oktober 2010 Det blir hvertfall testet når man er til utredning for bla. ADHD:)
prekæs Skrevet 22. oktober 2010 Forfatter #6 Skrevet 22. oktober 2010 Jammen. Sitter det da folk rundt omkring å hevder høy IQ etter tester tatt på mer eller mindre seriøse steder? Slike tester dukker det jo til og med opp på facebook. Personlighetstester har jeg vært med på i jobbsammenheng. IQ testen min tar jeg med en klype salt i hvertfall. Selv om jeg klarte meg ganske bra:)
maeve er tobarnsmamma<3 Skrevet 22. oktober 2010 #7 Skrevet 22. oktober 2010 Det er jo drøssevis med IQ tester overalt på nettet. Tror nok de fleste kan tas med en klype salt, men akkurat den sim ligger på Mensa sine hjemmesider anser hvertfall jeg for å være ganske seriøs. Men for all del,er ikke sånn at jeg går og skryter av resultatet mitt til gud og hvermann da :-)
2010 Mammaen Skrevet 22. oktober 2010 #8 Skrevet 22. oktober 2010 IQ tester brukes i en del sammenhenger. Veldig vanlig i utredning av barn f. eks for lærevansker, dysleksi, adhd, og en rekke andre vansker og lidelser. IQ tester brukes også under utredning av voksne i ulike sammenhenger. Ellers brukes det på sesjon/millitære opptak. Det er også ganske vanlig i en del rekrutteringer til arbeidslivet. Har selv blitt iq-testet da jeg var jobbsøker.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 22. oktober 2010 #9 Skrevet 22. oktober 2010 Hmm, hvilke jobber er det man söker på da?
prekæs Skrevet 22. oktober 2010 Forfatter #10 Skrevet 22. oktober 2010 Militære visste jeg. Mulig jeg blir lurt av mann og sønn, men de påstår de aldri fikk vite resultatet av testen:)
Sweet Amber Skrevet 22. oktober 2010 #11 Skrevet 22. oktober 2010 Jeg tok en IQtest i forbindelse med coaching en gang jeg var veldig forvirret i forhold til valg av utdanning og karriere:) De aller fleste klarer seg gjennom hele livet uten å noengang ta en iqtest. Slike man kan ta på nett er vel ikke alltid de mest seriøse. Tenker på det mest som underholdning, jeg..
mpb♥ Skrevet 22. oktober 2010 #12 Skrevet 22. oktober 2010 Gubben fikk vite sitt resultat i hvert fall..
prekæs Skrevet 22. oktober 2010 Forfatter #13 Skrevet 22. oktober 2010 Tror ikke de spurte heller. Var nok redde for resultatet, tenker jeg:)
Teline Skrevet 22. oktober 2010 #14 Skrevet 22. oktober 2010 Jeg har ikke inntrykk av at det er så vanlig å teste folk uten at det er i frobindelse med utredninger av ymse slag eller militæret, men i noen jobbsammenhenger foretas det iq-tester. Jeg har blitt testet ved tre anledninger; utdanning, utredning og utdanning igjen. Jeg er jo så sær at jeg synes iq-tester er gøy, men har inntrykk av at folk heller finner dem kjedelige.
Lemonia Skrevet 22. oktober 2010 #15 Skrevet 22. oktober 2010 De fleste vanlige folk har ikke behov for å ta en IQ-test noen gang i livet sitt. IQ-tester på nett ville jeg tatt med en klype salt, men de kan jo gi en pekepinn på hvor man ligger. Jeg ble testet da jeg skulle ha praksis på en nevrologisk avdeling. Siden jeg selv skulle utføre slike tester på andre måtte jeg ha vært gjennom det selv. Selv om vi sjelden regnet ut noen IQ-score på pasientene, men kun brukte det i forhold til utredning, scoret likevel psykologen meg for moro skyld. Scoren der er ikke ulik scorene jeg har fått på diverse tester på nett osv, men jeg forholder meg mer til den testen, som ble utført under riktige forhold og av en psykologspesialist, enn tilfeldige internettester.
Tøysetipp Skrevet 22. oktober 2010 #16 Skrevet 22. oktober 2010 Jeg finner det litt moro jeg, da. Har tatt testen på internett noe ganger. Det sier jo ingenting om EQ, men det er jo alltid litt moro å teste seg ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå