Gå til innhold

Barnet mitt mobber ei i klassen,men endte selv opp å bli mobba..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dattra mi på 8 år,har vært ekkel og slem mot ei i klassen. Ble innkalt på møte igår. Først snakka inspektøren med oss foreldra.Så skulle jentene inn,dem satt i gangen i 15 min å venta-Dem lekte seg så godt ilag,det la dem på skolen merke til. Men mora mente jenta hennes (Lise ) var livredd min datter (Elin) Dem på skolen mente også at det var ikke riktig gjørt av mora til Lise å holde min datter utenfor.Dattra mi har ikke fått lov å lekt med hennes datter.Jeg er enig med skolen, for det som nå har skjedd at dem forbinder min datter med bråk og styr,og derfor blir hun holdt utenfor siden mora til Lise har sagt til de andre foreldrene at min datter er slem. Dette sa skolen selv igår,at dem har det inntrykket. Lise går også etter Elin og terger henne,da blir min datter så frustrert og slår etter henne..Det er aldri noen grunn til å slå,har jeg sagt til henne flere ganger.

Så dette slår jeg hardt ned på.ingen ska oppleve å bli slått eller mobba.

Min datter veit det ikke er lov å slå,men har da slått henne flere ganger.Det må nevnes at klassen dems er veldig urolig, da det er 3-4 elever som er veldig krevende.Ofte min datter kommer hjem å har blåmerker,merker,sparka i magen osv.Så klasse miljøet dem er ikke bra. For mange jenter,hele 13 jenter og kun 3 gutter .

Har ringt flere ganger til hennes frøken.Men hun orker ikke å det seriøst,men hvis min datter har sagt stygge ord,ja da blir det bråk.Dattra mi føler at læreren hennes ikke tror på henne når ting skjer,jeg sa til hu at jeg unnskylder ikke Elin,men noen ganger kan det faktisk hende at ikke min datter er skyld i alt.Elin er veldig frusterert på akkurat dette.Jeg foreslå på møte ,at kanskje vi kunne gjøre noe koslig ilag alle sammen.Slik at det blir litt positivt ,og ikke bare negativt rundt unga.Enten dattara hennes kunne kommet til oss,eller dattra mi til dem.Men det virka ikke som hun var så veldig intrisert i.Begynte å snakke om noe aent osv.Var heller mer inntrisert i at vi kunne ha juleverksted i hallen osv.Så jeg må innrømme at jeg ble litt lei meg for akkurat det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er det du prøpver å formidle?

Skrevet

Saken mellom de to jentene er uvesentlig, den hadde jeg ikke brydd meg særlig om. Dersom jenta kommer hjem med blåmerker etc. hadde jeg definert det som misshandling, og nektet å la henne gå på skolen til lærerne/rektor/personal hadde tatt seg av situasjonen.

Skrevet

Om min datter kom hjem og fortalte at noen var ekkel og slem med henne hadde jeg og sagt at da trenger du ikke være med denne personen så det synes jeg ikke er så uvanlig gjort av den andre mora. Hvorfor skal hun leke med noen som er slem med henne? At hun i tillegg velger å fortelle det videre til andre foreldre er ikke så bra synes jeg.

Det er som regel to sider av en sak, her synes jeg virkelig noen skulle ta noen tiltak i klassen for det høres ut som de er på litt feil vei og det involverer jo alle elevene.

Du skriver at lærern ikke orker å ta bråket i klassen seriøst men at om din datter gjør noe blir det bråk. Jeg tror ikke du har full oversikt over hva lærern sender hjem av meldinger til andre elver eller snakker med andre foreldre om deres barn så der tror jeg det blir litt synsing fra din side.

Men at din datter kan bli beskyldt for ting hun ikke har gjort kan jo skje.

Dumt at det ikke er noe tiltak i denne læreren, du har ikke tenkt på å snakke med noen andre på skolen eller kanskje rektor?

Skrevet

Mora til jenta,fortalte at min datter hadde løpt etter dattra hennes med en jernstang.Dattra hennes hadde lova at min datter og noen andre jenter sku få godis av henne.Men så fikk ikke dattra mi likevel,så da påstår mora hennes at min datter løp etter hennes datter med en jernstang.Uff, var helt forferdelig å høre slikt ;( ) Jeg spurte hvor hun hadde fått tak i jernstanga,mora til jenta svarte at jentene hadde vært på barnhagen (dem bruker å leke seg der på kvelden,et møteplass liksom) Jobber selv i en aen barnehage,og jeg veit selv at det ikke er noen form for jernstang som ligger å slenger der,eller på andre barnehager for å si det slik.

Ang klasse miljøet. I fjor var det ei som knuste et vindu på skolen med vilje.5 stk i klassen er veldig urolig, ink min datter .Jeg kjenner henne ikke igjen.i fjor å var det munn huggeri,læreren fikk det med selv.Sa ifra til meg,jeg spurte om vi sku ta tak i det,for det er jo ikke noe moro å ha ei som mobber andre,eller sårer osv. Unner ingen å bli mobba/sagt stygge ting til osv.

Må nevne også,at hu ene i klassen har da slått min datter mange ganger i magen.Jeg har selv overhørt at hun har sagt veldig stygge ting til min datter, en gang dem krangla sendte hu jenta mld til min datter . Kuk, stå det. Hele 8 mld med den samme mld.Jeg sa ifra til læreren dems,men ingenting har skjedd.Hun har ikke tatt det opp verken med jenta det gjelder eller mora hennes.

Hvis det er bråk i klassen dem,så er det alltid min datter som får skylda.Dattra mi har sagt lenge til meg,hvorfor tror ikke frøken på meg??Dette gjør min datter veldig frusterert.. Jeg har kontakta helsesøster ,å vil ha hjelp.

Jenta som min datter er slem mot,har sagt til mor si.. må jeg gå i samme klasse til ungdom skolen. Er ikke moro at noen er redd min datter. Er sårt ja. Men for meg så virker ikke jenta redd i det hele tatt.. Dem lekte seg jo så godt de 20 min ,de satt i gangen å venta på at møte vårt sku bli ferdig. Flere som kommnerterte det. Lærene mente også at vår innstilling, og hva barna får høre om andre i klassen er med på å gjøre det hele verre. Min datter er holdt utenfor av flere mødre i klassen.Jeg er jo venninne med 2 av dem,så rart dem ikke har sagt noe til meg syntes jeg. Men men...

Ble litt lei meg ,da mora til jenta ikke virka inntrisert i at dattra hennes kunne komme å bake sammen med oss,eller at min reiste på besøk til dem.Forstår jo at min datter har vært "slem".Men når hun har bedt om unnskydling,og lover å starte på nytt osv.Så mener jeg at alle fortjener en ny sjanse.

Skrevet

Jeg skjønner at man ønsker å beskytte barnet sitt og slikt men har du tenkt på at du kanskje fremstår som litt blind på hva datteren din gjør?

Om jeg hadde en datter som fortalte meg slikt og jeg gikk til deg og gjenfortalte det og du ikke ville tro det på bakgrunn av at du aldri har sett jernstenger eller noe lignende ligge ute, så tror jeg at jeg hadde gitt litt opp.

Skrevet

Hva er det du prøver si her? At datteren din er en mobbende drittunge, men at du synes at de andre skal være greie med henne likevel?

Gjest Antarctica
Skrevet

Ja, for sånn er jo liksom verden. Svart og hvit, og full av enten sle,,e eller snille folk. Punktum.

2013, ser du ikke at denne mora beskriver en situasjon der hennes barn på 8 år, ei ganske lita jente, ikke er god til å få venner og sosialisere med de andre. I stedet for å jobbe med kkassemiljøet som helhet og med denne jenta spesielt, presterer de voksne i nærmiljøet å plassere skyld hos barnet, utstøte henne mer enn selv det ungene klarer, og ignorere faresignaler omkring klassen ellers.

At det er 13 jenter og 3 gutter betyr IKKE at det er noen automatikk i at det skal være et voldelig miljø! Da er det noen som ikke har tatt sitt ansvar på alvor, og både foreldre og skole sammen må jobbe for å bedre det. Syns HI starter positivt med å prøve å legge til rette for gode opplevelser mellom de to "gamle fiendene"; under tilsyn av voksne, for at de skal kunne bli venner.

Men når den andre mora oppfører seg verre enn et barn, blir det helt feil. Hun har lagt en unge for hat, og tror at man løser noe ved å bytte navn på "offeret" .

Om jenta løper etter de andre med ei stang, syns jeg det høres ut som et desperat forsøk på kontakt; bare så synd at det virker mot sin hensikt...

Skrevet

Jeg forsvarer ikke mitt barn,for det å mobbe andre er ikke akspetabelt. Jeg godtar ikke mobbing,syntes det er synd at andre ska lide pga mitt barn. Jeg har selv tatt kontakt med PP-tjensten å bedt om råd .Hun er nå meldt opp der.Jeg ønsker at jenta mi ska bli seg selv. De 3 siste åra har hun forandra seg veldig,Hun tåler ingen ting før hun begynner å sutre.Hun ble mobba i 3 år,der han ene gutten tok sekken hennes å kasta den i skogen.(det er skog rett ved siden av bussstoppen)Han holdt henne igjen,slik at hun ikke sku rekke bussen osv.Videre var han veldig stygg mot henne.Han var et år eldre enn henne,sa masse stygge ord.Kukk,fitte,ha sex osv.de samme orda sitter hun da å sier i klassen ..Jeg forstår at min datter trenger hjelp. Jeg har prøvd på bedt om hjelp. Men mener nå at hun blir fryst ut,Er det bare jeg som overregarer å mener at hun blir fryst ut??Eller hva mener dere??

Skrevet

Jeg kan ikke ved å bare lese innlegget ditt si noe om hun blir fryst ut eller ikke, alle saker har flere sider nemlig.

Uansett så håper jeg både datteren din og resten av klassen får hjelp.

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg har store problemer med å forstå norsken din, men om jeg har frstått det riktig er problemet at din datter tidligere har mobbet og slått en annen jente og at det nå har snudd rundt slik at de andre ikke vil ha noe med henne å gjøre. Om datteren din "har vært slem" lenge, kan dere ikke forvente at det blir tilgitt umiddelbart, spessielt ikke av moren.

Det jeg vil foreslå er at du ber skolen innføre et prosjekt for å forbedre klassemiljøet og forhindre mobbing. Det finnes flere slike programmer. Sansynlig vis bør du når du skriver og ber om dette jobbe mye med norsken din og helst få noen andre til å renskrive for deg. Om du skriver som du gjør her er jeg redd du ikke vil bli tatt seriøst.

Ønsker deg og datteren din lykke til.

Skrevet

Det er nok slik folk skriver for tiden.. Jeg kaller det sms språk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...