Gå til innhold

Bryllup før eller i fellesferien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min samboer har endelig bestemt oss for at vi nå skal få giftet oss.. Hadde egentlig bestemt oss for 16. juni fordi det er en spesiell dato, men så ble vi litt i tvil om vi burde vente til fellesferien? Mer tid til å organisere og styre..

Noen som har erfaringer? Er det en fordel eller bare ulempe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg kunne få velge når jeg skulle bli invitert i bryllup hadde det definitivt ikke vært i fellesferien :)

Skrevet

Om du vil ha alle du ber der så ville jeg ha hatt det før fellesferien. Om du ikke vil ha alle der så ta det i ferien Mange bestiller ferieturer tidlig så da er det mange som ikke kan komme til dere. Da hadde jeg nok levert ut invitasjoner over 6 måneder før. Men uansett er det nok mange som uansett velger ferie.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Dere har jo et hav av tid! Vi bestemte oss 18.juli i år for at vi skulle gifte oss, og gifter oss om 3 uker ;) Så la ikke det styre noe.

Men jeg tenker det er greit å ha det utenom fellesferien, om du har lyst at folk skal komme :)

Skrevet

Ja, det var det jeg begynte å tenke.. At det er greit å ikke ha det i fellesferien, i tilfelle folk vil på ferietur osv. Ikke det at vi skal ha noen i bryllupet som vi er ganske sikker på at hadde valgt oss.. Men det er også det at jeg tenkte for våres egen del, det at vi ville hatt mindre stress (kanskje) om vi hadde hatt litt av ferien på å forberede.. Men det blir vel stress uansett sikkert!;)

Skrevet

Hvis jeg skulle vært gjest i deres bryllup, ville jeg absolutt foretrukket at det ikke var i min ferie. Det er kun aller nærmeste familie og mine aller næreste venner jeg hadde avbrutt en ferie for å reise hjem i bryllup til. Så som andre sier over her; vil dere at flest mulig av de inviterte skal komme, ville jeg ikke lagt bryllupet til fellesferien.

Skrevet

Skulle jeg være gjest, hadde også jeg foretrukket at det var før fellesferien. God planlegging!

Skrevet

Takk takk!:) Vi har egentlig bestemt oss for 16. juni 2012, det er på min mammas bursdag!:) Hun døde dessverre da jeg var 11 år, så det er en spesiell dato for meg! Gleder meg!:)

Skrevet

Det er jo dere som bestemmer datoen :) Og så får gjestene selv avgjøre om de kan/vil komme eller ikke. Vi giftet oss 15.juli, men vi var heldige og stort sett alle kunne komme. Men som skrevet lengre opp her, det er veldig mange som bestiller seg ferieturer i fellesferien og dermed blir det kanskje vanskeligere å stille opp i bryllupet.

Gratulerer så mye med det kommende bryllup :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...