Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heia, jente mi på 2 år har fått dren i ørene. Ho elsker å bade i basseng og vi vil helst ikke slutte med det! Har kjøpt silikon propp til ørene på apotek men synes de er helt ubrukelig. faller jo ut hele tida. har noen råd??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Gutten min på 2.5 år fikk dren for 2 uker siden.. vi fikk beskjed om å bruke badehette i bassenget.

Skrevet

Heia, takk for svar. Badehette? rart det for den skal jo da sitte ganske så tett på hodet for å ikke slippe inn vann? Hvor har du kjøpt en sånn for barn? Sportsbutikk? Dykker han under vann og eller lar dere være? Jeg lurte på om det finnes en annen type propp for ørene?! Er bare bekymret at de der drenene ikke skal holde seg lenge inne og hele balubaen med øreverk/betennelse startet på nytt...

Skrevet

Hei !

Har ikke kjøpt enda jeg...var bare en sykepleier som sa det. Men kan tenke meg de sikkert har det på sportsbutikk ja. Eller et velutstyrt apotek?

Hmm.. skal kjøpe propper å prøve jeg,hjemme når han bader...styrer med bomull og vaselin her.. det er vanskelig det..

Skrevet

Hei!

jeg spurte spesifikk om dette da vesla var på kontroll av sitt dren. Legen sa da at drenet er så lite at det skal en del trykk til for at vann skal trenge igjennom. For å få et slikt trykk må hun var 1,8 m under vann! Ettersom jeg ikke har ei som dykker på slike dyp så trenger jeg ikke tenke på noe beskyttelse. Synes selv dette høres veldig logisk ut.

Nå har min jente ikke lagt inn dren pga kronisk ørebetennelse, kun for pga at hun er utsatt for væskeannsamlinger i mellomøret. Mulig legen hadde svart meg anderledes hvis hun var et større barn eller hadde kronisk ørebetennelse og muligens hadde et større dren?? Men jeg tror at det at man må beskytte ørene ved bading er utdatert lære...

Ta gjerne en telefon til øre, nese, hals så er du sikker! Spør om årsak. Og skulle du trenge berskyttelse så finnes det noe som heter "Ear Band-It". Google det så finner du litt informasjon, det er både gode ørepropper og et ørebånd som holder proppene på plass. Selges på apotek, f.eks www.apotekhjem.no.

:-)

Skrevet

Da har jeg snakket litt med en mor som har et barn med kronisk ørebetennelse. De som sliter med dette SKAl beskytte ørene ved bading pga av at de da utsettes for bakterier. Så det er altså ikke bare vanngjennomtrengning å tenke på slik som i vårt tilfelle.

Så obs, obs i forhold til mitt forrige innleg!

Skrevet

Størstegutten på 13 år hadde dren da han var liten.Jeg kjøpte silikonpropper og et "pannebånd" som var beregnet på å holde de på plass under bading. Husker ikke hva det het, men regner med de kan skaffes nå også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...