Gå til innhold

Til dere som bruker høvel under barbering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags barberingskrem/gel bruker dere? Jeg får nupper og klør noe helt fryktelig ca 2 dager etter barbering og kløen gir seg ikke på mange dager. Kvier meg for å barbere legger fordi jeg vet kløen kommer og jeg kan nærmest klø på meg småsår når det står på som verst. Gode tips til kløfri barbering tas imot med takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker ikke krem... men jeg bruker sånn antibac eller rene hender etterpå, da får man ikke rødt utslett f.eks.

Skrevet

Pass på at du har skarpt barberblad! Jeg bruker faktisk mannen sine mach3 blader.

Bløt opp området skikkelig før barbering (gjerne ta et bad eller noe) sånn at hårene er myke. Bruk en olje eller noe annet mykgjørende, parfymerte såper tørker ut huden og gjør at den letter blir sår.

Etter barbering tørk bare forsiktig over med håndkle, ikke gni (blir sårt).

Smør med olje eller evt sinksalve. Jeg veksler litt mellom de to. Smører meg med olje p åmagen hver morgen og kveld, og ta smører jeg gjerne der jeg har barbert samtidig. Sinksalve er fint for å forebygge sårhet, men blir ofte liggende oppå huden en stund.

Prøv å unngå tøy som gnager akkurat der du har barbert og unngå parfymerte produkter!

Lykke til :)

Skrevet

HI igjen.

Jeg har forresten prøvd produktene til Kondomeriet som ifølge produktomtalen skal eleminere røde nupper og kløe. Det var bortkastede penger det. Takk for svar, skal ha dem i bakhodet neste gang jeg prøver meg med høvelen.

Skrevet

Bruker disse barberhøvlene med sånn ting på kanten, som gjør det glatt når det kommer i kontakt med vann, blir nesten som slimete glidemiddel:P Barberer meg når jeg dysjer og smører med fuktighetskrem etter på, en uten parfyme, husker ikke hva den heter i farten.

gjør dette om kvelden rett før jeg legger meg så går jeg og legger meg uten noe klær. pleier og barbere mus og ben samtidig.

Skrevet

Huff ja jeg har prøvd de jeg og. Svir som f*** :P Men nupper fikk jeg likevel!

Olje synes jeg smører mye bedre og huden blir mye finere av den. Men det er min personlige erfaring da :)

Skrevet

jeg bruker vanlig bodylotion når jeg barberer... da blir det mykt. Sliter aldri med kløe når jeg bruker det :)

Skrevet

Samme her. Bruker Venus Divine, som jo har sånn klisjete barbersåpe på selve høvelen. Fungerer kjempefint. Jeg smører ikke noe på etterpå, men passer på å "lufte" og går som oftest rett i seng uten tøy på. Min erfaring tilsier at det bør gå noen timer før jeg kan smøre på noe fuktighetskrem. Samme om jeg skal ha sex. Ellers blir det rødt og nuppete. Er utrolig viktig at høvelen er ny også, så etter to bruk er det slutt på å bruke den nedentil. Den kan godt brukes under armene og på leggene mange ganger da jeg ikke er følsom der, men til intimbarberingen skal man være nøøøye med.

Skrevet

Får man kjøpt den andre steder enn på nett?

Skrevet

Har forsøkt Venus Divine og den gir meg kløe og nupper på samme måte som andre typer barberhøvelmerker. Brukte også "mannemerker" lenge. Virker nesten som huden min har blitt mer følsom de siste årene for jeg kan ikke huske at det klødde så fælt før. Problemet er heller ikke med en gang etter barbering, det er først etter ca 2 dager at kløen kommer og da er det så ille at jeg ikke klarer å la være å klø. :(

Kanskje løsningen er å la det gro og kun bruke bukser og langermet heretter :)

Skrevet

Kommer det to dager etter er det jo ikke høvelen som er problemet. Den har jo kuttet hårene som den skulle, og du har ikke reagert på glide/barbermiddelet på den. Da er det huden din, rett og slett. Eller så bruker du syntetisk undertøy og (unskyld) svetter der nede. Det handler jo om at huden din lukker seg over hårene og at det blir rødt når de forsøker bryte gjennom.

Skrevet

Jeg også bruker den fra Efi. Den er genial fordi man tilfører såpass mye såpe mens man barberer!

Skrevet

Sukk, er nok huden min da er jeg redd. Kanskje det finnes noe spesielt middel for barbering av ømfintlig hud? Legg inn en link hvis dere damer skulle komme over noe slikt da er dere snille :)

Takk igjen for gode råd!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...