Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2010 #1 Skrevet 22. oktober 2010 Har fri i dag. Minsta er i bhg og leker og koser seg med venninner. Jeg ordner i huset til helgen og litt data inn i mellom. ;o) Leser flere som føler eller bør ha barna hjemme visst de har fri. Hva mener dere andre?
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2010 #2 Skrevet 22. oktober 2010 Jeg har også fri i dag, så spurte minsta om hun ville være hjemme i dag, men neida, hun hadde planer! Hehe.. Spurte om å få hente henne tidlig, men da fikk jeg iallefall ikke komme før kl 14... hehe, liten og veslevoksen den 4 åringen der Har ikke dårlig samvittighet, for siden hun selv vil dit, så er det jo greit selv om jeg bare er hjemme og har fri..
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2010 #3 Skrevet 22. oktober 2010 Snuppa her og er snart 4 år. Så hun koser seg i bhg mens jeg ordner til helgen. Så har vi hele helgen til å kose oss på. ;o) HI
2_små_og_flere_grå Skrevet 22. oktober 2010 #4 Skrevet 22. oktober 2010 Om hun trives i bhg og leker fint med de andre barna (som du jo skriver), så ser jeg ikke problemet med å sende henne i bhg selv om du har fri. Det gjør godt for mor å få litt fri, og barn kjeder seg mye fortere hjemme.. uansett hva foreldre måtte finne på for noe gøyt noe, så er det likvel ofte andre barn som er best Jeg er hjemmeværende, men har likevel guttungen i bhg (3 dager i uken), for han sin del.. Han elsker å være i bhg, så henter jeg heller litt tidligere, om jeg ikke skal noe spesielt.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2010 #5 Skrevet 22. oktober 2010 Du har lov til å slappe av litt alene hvis du har enn enkelt tag fri.Det gjør jeg i dag også,men skal hente litt tidligere enn vanlig.Så får vi et par timer ekstra til å bake boller og kose oss sammen. Også er det jo deilig å få gjort unna husarbeid og andre ting når man er alene. Hadde det vært sånn at jeg hadde en eller flere dager fri fast hver uke,ville jeg latt barnet være hjemme sammen med meg.Hadde unnet meg en fridag alene innimellom også,kanskje en dag i mnd.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2010 #6 Skrevet 22. oktober 2010 Jeg syns ikke du tenker rart og du trenger ikke å ha dårlig samvittighet. Men, viss det er slik at barna må gå i barnehagen hver dag, hele året, aldri blir hentet tidligere, aldri har litt fri osv - da syns jeg foreldrene tenker rart.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2010 #7 Skrevet 22. oktober 2010 Ja, fått unnagjort helgevasken her også, så da er det bare kos resten av helgen
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2010 #8 Skrevet 22. oktober 2010 Ehm.. Det handler vel ikke alltid om hva barnet vil. Bestemmer det om det skal ha nugatti eller ikke? Tviler på det. Små barn et ikke rustet til å vurdere et valg og se dagen sin slik vi er i stand til. Det det egentlig handler om er om DU har et ønske om litt aleinetid med barnet nå som du har anledning. Men det er det svært mange som ikke er så interessert i. Men ikke lull dere inn i at de har det best der i dag og. Du er moren. Ditt barn. Og før du får snudd deg er barnet ditt blitt voksent.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2010 #9 Skrevet 22. oktober 2010 Til 11:53 Så da skal man heller la barnet bli hjemme og kanskje kjede seg, fordi man må tilbringe mest mulig tid med det før det blir voksent? Og om man velger å ha en fridag, så betyr det at man ikke er interessert i å ha ekstra tid med barnet sitt? Hehe, artig..
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2010 #10 Skrevet 22. oktober 2010 Artig? Du kan jo ikke være en særlig artig mor hvis de kjeder seg hjemme en sjelden gang de får "fri". Mine jubler om de får være hjemme en dag. Men så sitter jeg ikke på Facebook hele dagen heller. :-)
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2010 #11 Skrevet 22. oktober 2010 haha.. koser meg masse sammen med barna mine jeg, finner på mye Sitter aldri på facebook når de er hjemme, ei heller her inne Nå er ungene mine bare i bhg ett par dager i uka da, så har jeg de hjemme resten Men synes ikke noe om at folk skal bli dømt for å ta seg en fridag av og til.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2010 #13 Skrevet 22. oktober 2010 Til 12:17 Skal man virkelig føle seg skyldig hvis man sitter på nett eller leser en avis,mens ungene er våkne, eller leker rundt? Bør man han dem i øyesyn HELE tiden og ikke la dem få litt space? Så flink du er som bare har barna dine i bhg ett par dager i uken,samt at du aldri dibber, er på nett, eller foretrekker en stille stund for deg selv? Slik jeg tenker har barn godt av å leke alene,samt å kjede seg, og selvfølgelig at vi voksene deltar i lek og inspirerer til egen lek. Deilig med et allsidig samfunn, selvstendighet er nøkkelen til?
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2010 #14 Skrevet 22. oktober 2010 Til 14.01 Nå tror jeg du misforstod.. jeg svarte ett innlegg over meg, ikke Hi altså.. det var heller ikke ment negativt til noen som gjør de tingene jeg skrev om Hvis du leser de siste innleggene, så ser du at jeg svarte noen som først skrev at de som ikke lot ungene få fri, var ikke interessert i å tilbringe tid med barna sine eller noe sånt crap. Så fikk jeg slengt tilbake at jeg ikke var en artig mor og at jeg sikkert satt på facebook hele dagen (var vel hvertfall det som ble hintet til). Så da svarte jeg på det. Klart kan man sette seg ned å slappe av noen minutter Jeg er ikke flink som har barn i bhg noen dager i uken, det er det mange andre som også har, men igjen, jeg svarte på de som var frekk mot meg. Ungene mine skal i full bhg fra neste år av OG ungene mine både leker alene, med meg, med andre og kan sitte å kjede seg
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2010 #15 Skrevet 22. oktober 2010 Barna mine går i bhg og sfo hver dag, og blir levert ca 8.30 hver dag. Vi jobber begge turnus, og har vi fri så er de i bhg/sfo, men prøver å hente dem tidlig. På fridagene henter vi oss inn igjen og får gjort alt forefallende arbeid i huset. Til gjengjeld har de lang sommerferie, juleferie, høstferier og andre typer fri i løpet av året. Nei, syns ikke du tenker rart HI. Bedre med kvalitetstid både for deg og ungene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå