Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2010 #1 Skrevet 22. oktober 2010 Er dert mange av dere som skriver sms i bil? Trodde det var en selvfølge å ikke gjøre. Jeg skal innrømme at jeg har snakket i telefonen i bilen ved noen anledninger, men har ikke skrevet sms mens jeg kjører bil.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2010 #2 Skrevet 22. oktober 2010 http://hildegirlswords.blogspot.com/2010/09/no-phone-zone.html
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2010 #3 Skrevet 22. oktober 2010 Folk som tekster mens de kjører er mindre smarte.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2010 #4 Skrevet 22. oktober 2010 Oprah er ikke så smart hun heller.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2010 #5 Skrevet 22. oktober 2010 Burde da virkelig ikke være nødvendig å si en gang. Det er virkelig helt uaktuelt å tekste mens man kjører bil. Da kan man virkelig snakke om dumme folk.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2010 #6 Skrevet 22. oktober 2010 Satt på med en bekjent som hadde en nesten nyfødt datter i baksetet. Sannelig både leser hun og svarer på en sms. Jeg ber henne om å ikke gjøre det når jeg er i bilen, og sier hun må tenke på babyen og hvordan den får det om hun må bråstoppe. Hun nektet og begrunnet det med at hun blir MER konsentrert når hun tekster, og at hun selvfølgelig har hovedfokus på veien. Jeg sitter aldri på med henne igjen! Aldri!
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2010 #7 Skrevet 22. oktober 2010 Tipper du ikke blir invitert på biltur heller 11:20. Giiid.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2010 #8 Skrevet 22. oktober 2010 Jeg mener jeg har RETT til at en som kjører meg noe sted skal ha øynene på veien, og ikke på en telefon i fanget. 11:22 tekster vel selv, siden hun kommenterer som hun gjør?
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2010 #9 Skrevet 22. oktober 2010 En gang for ikke så alt for lenge siden mente utrolig mange at dette nye fenomenet med bilbelter var det mest unødvendige de hadde hørt om, og at de trengte å kjøre uten for å klare å bevege seg godt nok. Bilbeltet skulle visstnok være så ubehagelig at folk ikke tok det på seg, og da mente de barna også burde slippe. For ikke å engang begynne å snakke om ramaskriket rundt alkohol og bilkjøring. Tidene forandrer seg, og de fleste bruker beltet i dag. Dette med telefon og sms vil også ta sin tid, men det kommer etter hvert det også. Folk flest er motvillig til nye ting, uansett hva det er snakk om.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2010 #10 Skrevet 22. oktober 2010 Ikke alle bruker belter i dag. Bimboer med silikonpupper får legen til å skrive erklæring på at de ikke kan fordi puppene kan sprekke. Sier litt om deres inteligens... Jeg tror mange av de som tekster bak rattet er samme type mennesker. Korttenkte egoister.
2_små_og_flere_grå Skrevet 22. oktober 2010 #11 Skrevet 22. oktober 2010 Jeg skriver aldri melding når jeg kjører, tar helst ikke telefonen når den ringer heller.. har nok med å konsentrere meg om kjøringen Men vet om mange som gjør det dessverre..
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2010 #12 Skrevet 22. oktober 2010 Hei på dere. Jeg visste bare vagt at dette var forbudt faktisk. Vet at å snakke er forbudt da. Jeg er tydeligvis en av disse korttenkte idiotene. Når jeg skal hjem fra jobb og sitter i kø f.eks så tekster jeg rett som det er. Jeg leser også meldinger i fart!! Det har til og med hendt jeg har snakket(!) i tlf mens jeg kjører, og en sjelden gang driter jeg i sikkerhetsbeltet. Det siste har jeg sluttet med da min nye bil piper så fælt når beltet er av... Men det skal jeg ha: jeg verken lyger eller driver med maktspill. Jeg prøver å være snill og grei og jeg tror ikke jeg er ondskapsfull.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2010 #13 Skrevet 22. oktober 2010 "Men det skal jeg ha: jeg verken lyger eller driver med maktspill. Jeg prøver å være snill og grei og jeg tror ikke jeg er ondskapsfull." - sa hun før dommeren avsa straffen for å ha kjørt ihjel et barn.... Ser bare for meg artikkelen i vg....
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2010 #14 Skrevet 22. oktober 2010 Her jeg bor er det 60sone, og veien er vel ikke i fantastisk stand heller. Alikevel kjører folk som oftest i nærmere 100 her. En dag var det endeliiiig kontroll her. Da kom det i avisa at de hadde stoppet en mann som hadde to småbarn i baksetet, usikret, ikke belte på selv, og hadde kjørt i 110- mens han tekstet på mobilen. De hadde hatt vanskelig for å vinke han inn, fordi han ikke så politiet, så de måtte kjøre etter han. Han la ikke merke til politiet før han så dem svinge opp til huset rett bak han.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2010 #15 Skrevet 22. oktober 2010 Da er det strengt tatt ikke sms som er hans problem. Håper han ble hardt straffa.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2010 #16 Skrevet 22. oktober 2010 Det er så lett å ligge unna mobilen mens jeg kjører! Jeg bare lar den ligge i veska i bagasjerommet, så sjekker jeg den når jeg er framme dit jeg skal. Da er fristelsen borte. Jeg så et eksempel en gang med ei jente som teksta mens hun kjørte (mulig at det var på Dr.Phil). Hun mente at hun hadde full kontroll. Hun fikk ta en kjøretest, og hun kjørte som om hun hadde kjempehøy promille! http://wheels.blogs.nytimes.com/2009/06/25/texting-is-more-dangerous-than-driving-drunk/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå