Gå til innhold

Hvor dyre julegaver kjøper dere til barna? samboer? foreldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøper vel rundt 500 kr til hvert barn, kan bli litt mer eller mindre ettersom hva de trenger...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har foresten 2 barn:)

Samboer har jeg ingen fast pris til, han er litt kresen så han for som regel det han ønsker seg...hvis det ikke koster over 2000 kr

HI

Skrevet

Har ikke barn ennå, så det vet jeg ikke, men regner med 1000kr. samboeren min kjøper jeg ikke til for vi har felles økonmi og synes det er tull. mamma og pappa rundt 500 hver, tantungen min 500 og broren og søster min 500.

Skrevet

Det blir ikke mer enn 500 per pers i år. Blir ikke så mye til foreldrene våre, kanskje 300,-? I år kniper vi på julegaver, og tror ikke samboeren min får noe, kanskje noe han trenger som nye sko, eller andre sånne ting. Vi har ordentelig dårlig råd i år, men det er en forbigående fase så det er ikke noe stress.

Ungene mangeler ikke noe særlig, så det blir leker til de. Vi kjøper kanskje ting til oss, som vi trenger. Så pleier besteforeldrene å kjøpe rikelig med julegver så det skorter ikke på ting å åpne.

Skrevet

Blir alltid for mye...

Barna ca 2-3000 til hver. Mannen ca 2-3000, foreldre ca 1000 hver, søsken ca 1000. Venninner ca 3-500.

Skrevet

Mellom 500 og 1000 til eldstemann. Minsta får gjerne ikke for like mye. Forldre ca 500. Mann ca 4-500.

Skrevet

1000 + til mann og guttungen. Foreldre er det ikke en fat pris på, men rundt om 300-600 kr. Søstre og svoger ca 300 +. ca 200 kr til andre (tanter, besteforeldre, slekt, venner..)

Skrevet

Barn: 1000 kr. Søsken: 500 Foreldre: 500 Mann: 1000

Skrevet

Barn: Ingen fast pris. De får det de trenger men selvfølgelig har vi en øvre grense.

Mann: Vi lkjøper aldri julegave til hverandre, vi har jo felles økonomi.

Foreldre: 300-500

Venners barn: 150-200.

Søsken: Ingenting

Skrevet

Kjøper ikke til søsken med barn. Ungene får for 300 kr. Søsken uten barn får ca 200.

Skrevet

Babyen vet jeg ikke om får noe av oss. Kanskje en liten leke eller et morsomt klesplagg. 2-åringen får bare en liten ting - han har alt han trenger. Han skjønner ikke så mye av det likevel. Verdier har ingen betydning. 6 åringen får det hun har lyst på, innenfor rimelighetens grenser. Om det koster 100 eller 3000 så får hun det om det er noe hun kan trenge og vil bruke. Hun har heller ikke noe begrep om verdier. Mann får det han ønsker seg uansett pris. Søsken får ingenting. Ikke venninner heller. Andres barn kjøper vi til. 100-400 avhengig av hva vi finner.

Skrevet

Samboer: som regel ca 1500-2000 kr. Han har gjerne veldig spesifikke julegaveønsker.

Barn: samboer og jeg kjøper sammen så her blir det rundt 1500 tilsammen tenker jeg. (H*n er eneste barnebarn så det blir nok plenty av gaver tenker jeg.)

Søsken: rundt 500 kr.

Resten av min familie: varierer veldig, prøver å finne noe de virkelig trenger så jeg ender nok opp på ca 500 pr. pers.

Samboers familie: pleier å lage gaver, evt gi en liten presang på rundt 200 kr til hver. De får en større/dyrere gave av samboer.

Er arbeidsledig for tiden, så hvis jeg ikke har fått jobb og mer inntekt frem mot jul må jeg nok nesten halvere budsjettet jeg har satt opp her i år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...