Gå til innhold

Øyekatarr

Anbefalte innlegg

Gjest splætt
Skrevet

Småen på snart 3 har fått en kraftig øyekatarr. Var til legen på mandag og fikk utskrevet fuchiettellerannet, antibiotikasalve. Den har ikke hjulpet i det hele tatt hittil, så jeg går ut fra at det dreier seg om en virusinfeksjon.

Bør jeg da gjøre noe mer? Annet enn å holde øynene rene, mener jeg? Jeg har ikke lyst til å fortsette med salven, jeg er ingen tilhenger av overdreven antibiotikabruk. Foreløpig er vi hjemme, formen har vært laber. Men om det fortsatt verker på mandag, er det akseptert å dra i barnehagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva står det på salven da?

Frøken fryd har øyekatarr nå og det står at den skal tas til frem til hun er symptomfri og to dager etter.

Er det ikke bedre å fortsette til hun er bedre enn å måtte ende opp med enda en kur om det ikke blir bedre av seg selv?

Er heller ikke noe fan av all den antibiotikaen men når det ikke forsvinner av seg selv :(

Gjest splætt
Skrevet

Jo, det er klart at om det hjelper bør vi vel gjøre det skikkelig. Men om det hadde vært bakterier inbiller jeg meg at det ville ha hjulpet ganske fort. Atibiotika hjelper jo ikke mot virus, så om det er det er det en bortkasta kur uansett. Men det vil jeg vel aldri få vite sikkert.

Og så er det jo muligheten for bakteriell sekundærinfeksjon da... hm. Kanskje best å ringe legen - det virker mindre intenst enn i går og formen er bedre, så noe kjempestress er det ikke. Men greit å vite i forhold til å treffe andre barn også.

Skrevet

ja, sist var det stafylokokker her og det ble ganske fort bra etter behandling men turde ikke slutte før det legen foreslo.

Nå vet jeg ikke helt hva det er, er ikke blitt tatt noen ny bakterieprøve igjen så vi får se det an.

Om det virker mindre intenst så kan det jo være på bedringens vei allerede da :)

Da jeg var liten slet jeg veldig med øynene (kanskje der begge mine barn har fått det fra) men jeg brukte så og si aldri legemidler! Mamma var hjemmeværende og jeg gikk ikke i barnehage så hadde ingen å smitte. Så så lenge jeg ikke var veldig dårlig ellers, så laget hun bare eget saltvann som hun vasket og dryppet med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...