Gå til innhold

musefella som rømte sin vei

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går kveld satte jeg opp 4 musefeller i kjelleren da svigermor så ei feit mus som pilte under fryseren her om dagen.

Jeg sjekket dem når jeg stod opp i dag. Den første jeg sjekka hadde fangst. Nr 2 derimot var borte.. selv om jeg var ganske sikker på at jeg husket hvor jeg satte dem. Ok, tenkte jeg, da satte jeg den sikkert i det andre rommet. SJekket de to siste fellene, de var tomme. Felle nr 2 var sunket i jorden.

Jeg satte på ei maskin med klær og hørte plutselig noe skrangling under kjellertrappa.. trodde først det var en av ungene som kastet noe ned trappa og skulel til å gi beskjed om at det ikke var lov, men der pilte det ei mus rundt MED musefella over hodet..

jeg liker ikke dyrene og de ødelegger ting vi lagrer (ha rikek annen lagringsplass en kjelleren) men DER OG DA syntes jeg fryktelig synd på den.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nemmen, dakar lille mikke mus daaa.. hvordan gikk d da? tok du tak i det?

Skrevet

Da kan ikke den fella være riktig når musa lever og løper videre med den over skolten, ikke en gang en mus er så tjukk i hue :P Jeg kjøper sånne bokser jeg som musa MÅ ha hodet inni før den smeller. Den er sikker å enkel å bare ta en bryter så er den spent. Og ikke minst, den avliver de uønskede krapylene.

Skrevet

jeg tok med meg fella ut og slapp den løs.

Det er faktisk av de fellene der man bare bøyer en bryter i spenn, og legger mat inni slik at musa skal komme med hodet først.. men den holdt hodet litt på skrå slik at den ikke fikk knekt nakken tror jeg.. pilte fort avgårde den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...