Gå til innhold

Begynne på vgs igjen.. Litt for sent.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå 20år, og har ikke fullført vg2 pga sykdom, i fjor ble jeg gravid og fikk termin i slutten av januar 2010, jeg fikk en nydelig gutt og har nå vert hjemme med han på mammaperm.

Nå har det seg jo slik at min rett på skoleplass på vgs er gått ut, men siden jeg har gått i mammapermisjon et år, er det da mulighet for meg å ta det opp igjen alikevel?

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge det er ledige plasser, så får du gå på skole :) Venninna mi var akkurat russ...i en alder av 25 ;)

Skrevet

Det var nemlig akkorat det som er problemet, det er alltid fullt! Så jeg håpet at hvis jeg informerte rette personene at kansje jeg ikke ble nedprioritert alikevel.. HI

Skrevet

Svarte på dette innlegget før i dag, men det kom visst ikke med.

Men iallefall, jeg er russ i år. Jeg er 32 år, har 5 barn og ett i magen (termin i feb.) Jeg kom inn fordi det var en ledig plass, så jeg var heldig. Mn jeg har fullført videregående, tar påbygging nå, så jeg hadde ingen rettigheter.

Men man har rett på å få fullført videregående, og det har jo ikke du gjort. Men jeg vet ikke hva rettigheter man har, om man har rett på å komme inn i vanlig klasse, eller man må ta det på voksenopplæring.

Snakk med rådgiver på skolen. Dette vet de. Ett alternativ er å gå opp som privatist. Jeg tok halvparten av mine studier som privatist. Man må være litt selvdisiplinert, og det var litt tøfft. Men det går ann :)

Lykke til!

Råder deg til å ta skolen så fort som mulig. Det blir ikke lettere med årene å sette seg tilbake på skolebenken ;)

Skrevet

Jeg ble gravid i sommerferien før jeg skulle begynne på vk2 (nå vg3?). Hadde tatt et par friår før jeg begynte på vgs og var 20 når jeg ble gravid. Tok i mot plassen og gikk på skolen ca fram til vinterferien, før jeg gikk ut i permisjon. Fødte i mars, tok et år permisjon med fødselsstipend fra lånekassa, og begynte igjen andre halvår året etter.

Det er aldri for sent å fulleføre vgs så lenge det er plass. Og om det ikke er plass så kan du jo sjekke opp litt ang. å ta fag som privatist?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...