Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2010 #1 Skrevet 21. oktober 2010 Føler at det hopper over et slag hele tiden, sånn hver 3minutt, kjenner etter i brystet og kjenner et stort dunk akkurat når det hopper over og det føles spesielt i halsen. Veldig ubehagelig. Har også hatt mye brystsmerter og har vondt i armene mine... Som ømme muskler.. Litt bekymret her.. Bør jeg dra til legen?
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2010 #2 Skrevet 21. oktober 2010 Hvis du mistenker at noe er galt vedrørende din helse, bør du alltid gå til legen.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2010 #3 Skrevet 21. oktober 2010 Ja skal bare til legen i morgen sjekke det. men føler meg engstelig får ikke sove i natt. Det verker ganske mye fra brystet ut til venstre arm men føles som i muskler...:/
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2010 #4 Skrevet 21. oktober 2010 Ta en telefon til legevakten hvis du er veldig bekymret, så kan de avgjøre om du skal komme inn eller vente til i morgen
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2010 #5 Skrevet 21. oktober 2010 Om det verker fra hjertet og ut i armene syns jeg absolutt du bær dra på legevakten nå i kveld/natt! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2010 #6 Skrevet 21. oktober 2010 smerter i brystet som stråler ut i en arm skal du ta på alvor
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2010 #7 Skrevet 21. oktober 2010 Slik har jeg hatt det i maaange år. Kanskje hele livet, vet ikke. Gikk til hjertespesialist for 2 år siden bare for å sjekke om det kunne våre noe gale.Fikk beskjed om at det var "normalt" og at veldig mange hadde det slik, og at hjertet mitt var friskt og kom sikkert til å bli 100 år.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2010 #8 Skrevet 21. oktober 2010 Nei jeg kan ikke dra til legevakten nå.. Er jo ikke så gale.. Drar i morgen:-) Men i natt våknet jeg med "panikk" og brystsmerter..
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2010 #9 Skrevet 21. oktober 2010 Det er muskulært, verker ikke helt ut armen har utrolig vondt under armen også, og stikker litt i brystet, drikker svært mye kaffe for tiden og stresser (jobber 12 timer dagen for å si det sånn med eget firma)... Alene med et barn. Har mangel på b-vitaminer osv... Ville bare høre om det var noe farlig med sånne Palpations (Som det heter på engelsk...?)
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2010 #10 Skrevet 22. oktober 2010 Stress i seg selv (OG store mengder kaffe) kan utløse ekstrasystoler, som det heter på norsk. Siden du kjenner det så godt vil jeg anta at det er hjerteslag som kommer fra ventrikkelen, altså venstre hjertekammer istedet for fra sinusknuten. Da kjennes det ut som om hjertet "hopper over et slag". Det er helt ufarlig, alle har det mer eller mindre. Men dette blir værre av stress, angst, alkohol, nikotin, koffein og det at man "kjenner etter" hele tiden, altså nervøst betinget. Kutt ned på kaffen og stresset, så skal du se det blir bedre:-)
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2010 #11 Skrevet 22. oktober 2010 Jeg har det også sånn. Det er skikkelig ekkelt. Magnesium hjelper for min del. Anbefaler at du prøver det dersom legen sier at det er helt normalt.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2010 #12 Skrevet 22. oktober 2010 Jeg har det også slik. Ikke hver dag, men viss jeg kaver mye en dag blir det ille. Så blir jeg redd og da er den onde sirkelen i gang. Jeg har fått sjekket hjertet, men likevel blir jeg redd. Få det sjekket du også, så kanskje du roer deg litt. Jeg har valgt å ta dette på alvor, er sykmeldt (høygravid) og bruker dagene bare til å slappe av, pusteøvelser, gå turer, yoga osv.. Jeg har også gjort flere grep på jobben, slik at det blir mindre stress når jeg kommer tilbake. Kroppen prøver å fortelle deg at du må ta det mer med ro, og det er viktig å høre på kroppen sin. Jeg har det mye bedre nå, og føler meg mere klar til å takle småbarnsperioden som kommer snart. Dette forebygger også at jeg får fødselsdepresjon, at jeg er mest mulig uthvilt før fødsel. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå