Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2010 #2 Skrevet 21. oktober 2010 Litt merkelig ting å gjøre da men du kan jo legge inn en anonym bekymringsmelding ja.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2010 #4 Skrevet 21. oktober 2010 hvis du sliter med noe, trenger råd, veiledning eller noe, så er det klart du kan ta kontakt med barnevernet.
ak-hus Skrevet 21. oktober 2010 #5 Skrevet 21. oktober 2010 Klart det, men hvis du har problemer så er det vel andre steder man kan gå først for å få hjelp?
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2010 #6 Skrevet 21. oktober 2010 Selvfølgelig går det ann. Så vidt jeg vet er det ikke så uvanlig heller.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2010 #7 Skrevet 21. oktober 2010 Du melder ikke deg selv som ved vanlige bekymringsmeldinger. Dersom dere har problemer og behov for hjelp, så ringer du bvtjenesten og forklarer situasjonen og at dere ønsker hjelp. Da vil dere få innkalling til førstegangs samtale der dere kan drøfte situasjonen og hva dere ønsker hjelp til. Kan jeg spørre hva tenker dere har behov for? Hilsen barnevernansatt
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2010 #8 Skrevet 21. oktober 2010 Jeg fungerer ikke i foreldre rollen.. er usikker og redd for at jeg gjør ting feil og føler ting feil.. Nei hverken barnet eller jeg trives, det merkes godt så nå vil jeg ha hjelp så vi kan bli glade sammen.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2010 #9 Skrevet 21. oktober 2010 Helsesøster er et bra sted å begynne. Kanskje fins det foreldrekurs nær der du bor, eller du kan søke om forebyggende tiltak fra barnevernet, av typen avlastningsfamilie. Sånt vet helsesøster mye om.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2010 #10 Skrevet 21. oktober 2010 Hvor gammelt er barnet ditt? Det blir bare sett positivt på at du selv kontakter barnevernet for å oppsøke hjelp. Det tyder på at du er sensitiv i foreldrerollen og at du ønsker barnets beste. Så bare ta en tlf, vi er der for å hjelpe. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2010 #11 Skrevet 21. oktober 2010 Jeg meldte meg selv til bv, da familie kontoret mente BF skulle ha gutten vår alene.... Bf er anmeldt for vold og driver med narkotika... Fikk beskjed av familie kontoret om jeg ikke gikk med på å gi han annen hver helg ble det rettsak!!! Så da meldte jeg meg selv til Bv... De hjalp meg med å holde bf vekk fra barnet. 3 år etter har bf fortsatt ikke skjerpet seg og tatt kontakt... Jeg har rett å slett gitt han opp, funnet ny samboer som er "pappa" for gutten min.... De fleste ser på BV som noen som er ute etter barna våre og bare vil oss vondt.... Men jeg hadde virkelig ikke klart meg uten BV i denne tiden.... bf hadde også forresten skrevet fra seg alt ansvar etter fødsel.... så han hadde ikke så mye å si.... Nok en gang takker jeg Bv for at de tok tak i saken min og hjalp meg med å beskytte sønnen min mot en voldelig dopa far....
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2010 #12 Skrevet 21. oktober 2010 Ja. Hadde en far som meldte oss som familie.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2010 #13 Skrevet 21. oktober 2010 Ville tatt kontakt med legen eller helsestasjonen først, de kan kanskje få deg til å forstå at du gjør ting riktig eller fortelle deg hva du skal gjøre hvis du gjør feil eller ikke vet. Har selv i min naivitet gått til barnevernet for å få hjelp, det ble senere i skillsmissa og barnefordelingssaken brukt mot meg, slik at far fikk hovedomsorgen......
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2010 #14 Skrevet 22. oktober 2010 sønnen min er ikke mer en 8 mnd gammel. Jeg har vel aldri fungert skikkelig i rollen som omsorgsperson for gutten min! Trist er det.. For mine foreldre fungerte heller aldri som foreldre for meg og broren min. Så det er vel arvet ned i en ond sirkel. Jeg sitter med dårlig samvittighet dagen lang på at jeg kanskje ikke gjør ting riktig. At jeg burde kose mer med han, snakke med med han få med han på flere aktiviteter i hverdagen ( gå turer og møte andre babyer.) Kanskje jeg burde leke med mer han.. osv.. Føler ikke at jeg holder han nok eller gir han nok trygghet. Så jeg vil gjerne ha hjelp til å bli en bedre forelder. Jeg er heldigvis ikke alene om omsorgen! Samboer og meg har bare vår sønn og ingen flere barn. Takk for alle råd og tips! MVH hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå