Gå til innhold

Nå på slutten i svangerskapet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det vanlig å føle seg generelt uggen og rar?

Er i uke 34 med termin 7 desember og har den siste uken opplevd kvalme og en del hodepine. Matlysten er ikke helt på topp og føler meg rett å slett litt utafor. Er sykmeldt pga ryggen og hoftene, ble for tungt å jobbe på småbarnsavdeling nå. Så hvile føler jeg at jeg absolutt får.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det gjorde jeg sist jeg var gravid. men fikk en vanvittig energi de to siste ukene før termin. Jeg rundvasket huset fra morgen til kveld. Tok helt av. Sikkert redebyggerinstinstinktet;) For da jeg endelig for ferdig med absolutt ALT, så fødte jeg dagen etterpå.

Nå er jeg 30+3 og har vært veldig uggen den siste uka. Har hatt hodepine og vært slapp og trøtt, i tillegg til stiv nakke og rygg. Jeg er sykemeldt 100 %, men har en 1 år gammel datter hjemme på heltid, som krever litt energi ut av meg.

Var på kontroll hos jordmor på tirsdag og alt så fint ut. Hun sa at jeg ikke skulle være redd for å ta paracet hvis jeg følte meg uggen eller hadde vondt i hodet. Også måtte jeg sørge for å hvile når jeg kunne. Jeg tok en paracet samme kveld, og jeg sov mye bedre på natta og hodepina som hadde vært der i nesten 1 uke forsvant.

Riktignok føler jeg meg uggen idag igjen.

Er det lenge siden du har vært på kontroll? Kan være greit å få sjekket at alt er som det skal også. Ellers hører det nok med å føle seg uggen i perioder av svangerskapet :/

God bedring!!! :)

Skrevet

Jeg har termin 13 desember, så ikke så langt unna deg;)

Den siste uka har jeg vært skikkelig nedstemt! Følt meg deppa rett og slett.. Hodepine er det også mer av faktisk, og genrelt er jeg trøtt og sliten mye av tiden. Men jeg merker også at jeg orke rmer nå enn før, i moderate mengder selvfølgelig.. er også 100% sykemeldt vært det siden juli...

Tror nesten man kan føle seg mer uggen av å ikke jobbe eller gøre så mye jeg, sånn er det iallefall for meg...

Skrevet

har terin samme dag som deg, og sitter her uten å få sove. Er sliten, kvalm og uggen. Så du er ikke alene.

Har sluppet hodepina jeg da, heldigvis - men kvalmen nå...!!!!!!! USJ!!!

Skrevet

Meg og ..kvalm...og uggen ...er i uke 34 =)ser så frem til termin ...men var skikklig uggen i begynnelsen av sv skapet og ...typisk at det kommer igjen ...var dere det og ...kvalme i begynnelsen ?

Skrevet

Nesten litt godt å høre at jeg ikke er alene om de følelsene her altså. Var kvalm de første mnd og, så litt ubehagelig at d kommer igjen nå, men på en helt annen måte.

Sover godt om jeg tar en paracet eller to før jeg legger meg, da slipper jeg unna den verste hodepinen og den stive nakken.

Når er det tre uker siden sist kontroll, har time neste uke onsdag, så kanskje det viser noe der!

God bedring til alle dere der ute:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...