Plutselig blir vi visst 4!! Skrevet 21. oktober 2010 #1 Skrevet 21. oktober 2010 Introduserer dere babyen for smokk eller ikke? Er så usikker på hva vi skal gjøre...
La vita è bella <3 Skrevet 21. oktober 2010 #2 Skrevet 21. oktober 2010 Smokk, men kun til soving har funka her på første iallfall. Ikke "lov" å ha den ellers i våken tilstand, og hun bruker den fremdeles kun til soving, hun er to år. Min erfaring, iallfall Blir antagelig å gjøre det med nestemann også.
ungmortil3 Skrevet 21. oktober 2010 #3 Skrevet 21. oktober 2010 Jeg var kjempesta på å ikke gi sønnen min smokk, men måtte nok bøye meg der, noe jeg ikke angrer på. Han bruker kun smokken når han skal sove, ellers om han er syk eller skal sitte lenge i bilen. Men anbefalingen er at man har fått til ammingen og kommet godt igang med den før man introduserer før smokk slik at det ikke blir noe krøll der.
Babyønske �� Skrevet 21. oktober 2010 #4 Skrevet 21. oktober 2010 Smokk definitivt. Når gutten vår(nå 20 mnd) var baby brukte han smokk til han var 6 uker, da nektet han å ta den mer, og vi har slitt med søvn siden. Han tok den en ukes tid når han var 5 mnd, den uken var sovesituasjonen en helt annen. Roet seg mye lettere ned, og kunne sovne på egenhånd. Så nektet han å ta den helt til han var 1 år, da begynte han å ta den igjen, og han som hadde vært helt håpløs å legge, la seg ned i sengen uten et knyst når han fikk smokken. Søvn sliter vi med enda, men uten smokken hadde problemet vært enda større. Så her skal vi tviholde på smokken med nestemann.
Galskapens overhode Skrevet 22. oktober 2010 #5 Skrevet 22. oktober 2010 nr 1 fikk smokk da hun var 10 dager gammel og plutselig tok tommelen. Hun brukte den alt for mye, men sluttet med den da hun var 3. nr 2 BODDE ved puppen, men har hele veien nektet smokk, selv om jeg prøvde opp til flere ganger. nr 3 HÅPER jeg tar smokk.. greit for å avlaste puppen litt mot kosesugung.
Anine78 Skrevet 22. oktober 2010 #6 Skrevet 22. oktober 2010 Smokk helt klart. Hun fikk det allerede på sykehuset ( Riksen) Vet de har andre "regler" andre steder
mastermind Skrevet 22. oktober 2010 #7 Skrevet 22. oktober 2010 JA! Utrolig godt å ha Introduserte smukk til snuppa dagen etter hun var født. Faktisk sykehuset som gjorde det. Hun lå på nyfødtintensiven noen dager og de ga smukk med en gang. Smertestillende visstnok. Er også forebyggende i forhold til krybbedød. Om du har et barn som suger mye så slipper du at det ligger på puppen hele tiden. Kan være slitsomt.
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 22. oktober 2010 #9 Skrevet 22. oktober 2010 Heller smokk enn tommelen! Her nektet lillemann å ta smokken lenger etter halvannen måned, så var redd for at nå fikk vi et tommelbarn, men slapp det heldigvis. Men vet om flere som har slitt med tommelbarn, lettere å kaste smokken enn tommelen.
Gjest Skrevet 22. oktober 2010 #11 Skrevet 22. oktober 2010 Hadde tenkt å holde oss unna det med eldste, men etter to netter hjemme der babyen måtte ligge til puppen hele natta for å få sove (spiste ikke, bare suttet) så måtte vi gå til innkjøp av smokk... Denne gangen er jeg innstilt på at vi kanskje må begynne med smokk også, men om det kan unngåes så er jo det det aller beste. Må se an barnet rett og slett
Miss Foster Skrevet 22. oktober 2010 #12 Skrevet 22. oktober 2010 Jeg har 3 små, og har ALDRI introdusert smokk til de. Hvorfor skal man det? Har på følelsen at mange bruker smokk for å slippe å høre at de små gråter.....
Lahila Skrevet 23. oktober 2010 #13 Skrevet 23. oktober 2010 IKKE smokk her i gården. Var fast bestemt på det med første, men etter mye trøbbel med innsoving og mange velmenende råd om smokkens fantastiske egenskaper vente vi poden på med den da han var 5 mnd...men det varte ikke lenge for plutselig måtte vi jo opp flere ganger om natta fordi han ALDRI klarte å sovne inn selv og når han ikke fant en smokk var det krise..nei da var det bedre at han trøbla lit med innsoving men klarte seg fint med sovn og innsoving igjen hvis han våkna. Med nr 2 har det ikke vært noe problem uten smokk, og håper det ikke blir noe problem med neste heller. Når det er sagt skjønner jeg at man bruker smokk dersom barnet etterhvert uttrykker behov for det når det skal sove, at det har et suttebehov, men det værste jeg ser er store babyer som sitter med tutten i munne til ei hver tid på dagtid under lek osv...
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 23. oktober 2010 #14 Skrevet 23. oktober 2010 VI introduserte smokk til Lille Sprell da han var 2 dager. Dette var fordi han begynte å suge på tommelen og det er tross alt mye vanskeligere å avvenne med tommel enn smokk. Tommelen har man jo med overalt Men da han var et par måneder gammel så ville han ikke ha den lengre. Bare spyttet den ut da han fikk den og etter det har han ikke brukt smokk. Koser seg veldig med kosebamsene sine i senga da
Fleur Delacour Skrevet 25. oktober 2010 #15 Skrevet 25. oktober 2010 Eg kjem garantert til å gå for smokk. Sjølv ville eg ikkje ha smokk då eg var lita, og brukte tommelen i staden. Det førte til at eg "totta" leeenge etter at det er vanleg å slutte med smokk, sugde i hemmeligheit og fekk digert overbitt pga dette. Ja til smokk!
Gutt 08 Jente11 Skrevet 25. oktober 2010 #16 Skrevet 25. oktober 2010 Vi ar det litt som det kommer. Har en gutt fra før som IKKE ville ha smokk etter han var 6 uker. Tommelen har han heller ikke brukt. Veldig greit nå at han ikke bruker smokk, men det første året hadde vi det nok noe tøffere med soving og slikt enn de med smokkebarn. Prøver sikkert med smokk denne gangen også, men har tenkt å avvenne tidlig. (Ca ved 1 år)
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 25. oktober 2010 #17 Skrevet 25. oktober 2010 Min tuller spyttet de ut så langt de kunne da puttet jeg de ikke inn igjen så her ble det aldri noe smokkeproblem =0)
pinkdelight Skrevet 25. oktober 2010 #18 Skrevet 25. oktober 2010 Ikke smokk her i heimen. Han har aldri fått- fordi jeg har syntes det har vært unødvendig og ikke vil gi det til han. Det har gått fint. han er heller ingen tommelgutt.
Bustehue Skrevet 25. oktober 2010 #19 Skrevet 25. oktober 2010 Er veldig deilig å slippe å styre med smokken nå. Det var en periode jeg skulle ønske han ville ha den.. men nå er han blitt 6 mnd og har ikke behov for den. Ammer kanskje oftere enn andre. Han kan få puppen for kos eller trøst også. Er kanskje ikke alle som ønsker å ha det sånn. Jeg synes det er helt fantastisk å amme (var IKKE sånn i begynnelsen altså...), så for meg går det helt fint.
Nyttårsbaby? Skrevet 25. oktober 2010 #20 Skrevet 25. oktober 2010 Hei Du skjønner fort hvis babyen trenger smokk eller ikke. Andremann skulle konstant henge i puppen, hun hadde et enormt suttebehov, så smokken ble en kjærkommen redning. :-)
katrineev Skrevet 25. oktober 2010 #21 Skrevet 25. oktober 2010 se det litt ann men har barnet veldig sugebehov så hadde jeg gitt smokk. hu mi sugde og sugde så jeg var smokken hennes til slutt så hu fikk smokk ganske tidlig.. problemet er jo at hu er 4 og har den enda om natta :S skal gi den til julenissen iår da sier hu så får tro det er en fin redning på å bli kvitt den igjen
Nr 2 på vei <3 Skrevet 25. oktober 2010 #22 Skrevet 25. oktober 2010 Min gutt er ikke noe tommelgutt da.. Begynte med smokk når han var ei uke, for at han ikke skulle henge i puppen heeele tiden.. God trøst for han og godt å for meg med litt ammefri.. Han begynte å ha den bare når han sov da han nermet seg året, sugebehovet minsket og det gikk seg til av seg selv egentlig, den er ikke påtenkt på dagtid.. Han blir 2år snart og hadde planer om kutte smokken da, men han har rotet sånn på nettene siden han var 6mnd, så blir ikke smokke slutt før han sover ordentlig om nettene. Fordi jeg kan ikke se for meg at han vil sove bedre hvis jeg tar fra han den.. når han sover godt-ut med smokk, hehe.. Blir nok smokk på neste å av sikkert samme grunn som på første hvis det utarter seg slik da
**Lykke** Skrevet 26. oktober 2010 #23 Skrevet 26. oktober 2010 Elsker smokk, neste mann skal definitivt få smokken også!! Jenten min har kun hatt smokken når hun sover eller i bil. Og så har hun fått den hvis hun har vert syk eller slikt, synes tommelsutting er ekkelt og det er fare for og "aldri" bli kvitt det. Hvis ungen mister smokken på bakken er det bare og putte den i lommen, tommelen kan de putte i hva som helst og stappe den i munnen etterpå ..... Deilig og få avlasting på puppen og det er en kjempetrøst for barnet, hun som mener det er bare fordi vi ikke vil høre barnet gråte: JA! Jeg synes faktisk det er vondt og høre barnet mitt gråte i tre kvarter på biltur fordi hun er kosesyk, spesielt når jeg kan gi henne smokken så har hun det kjempebra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå