mpb♥ Skrevet 21. oktober 2010 #1 Skrevet 21. oktober 2010 Hvilke produkter foretrekker dere? Trenger noen tips, etter å ha gnukket en hel haug med sjokomelk flekker fra en hvit pologenser... *grøss* Uten at alle flekkene har blitt borte...
Gjest irismor Skrevet 21. oktober 2010 #2 Skrevet 21. oktober 2010 ZALO tar alt :-) Eller så bruker jeg innimellom Biotexspray på orange flaske. Den bruker jeg hovedsakelig på barnehageklær som er helt gråbrune av sand. Zalo bruker jeg på alt fra sjokolade, grønnske, tomatflekker til kulepennmerker.
Gjest Skrevet 21. oktober 2010 #3 Skrevet 21. oktober 2010 Gallesåpe! Kalles også flekkfjerningssåpe og kan kjøpes bl.a. i helsekosten eller hos Clas Ohlsson. Et helt fantastisk produkt - kan brukes på alt og tar alt. Det den evt ikke tar i 1. runde, tar'n i 2. Dessuten meget drøy i bruk.
Strandloppa og lillebror Skrevet 21. oktober 2010 #4 Skrevet 21. oktober 2010 Etter råd fra damene har inne, har jeg skaffet meg gallesåpe. Syns den fungerer ganske bra. Et generelt tips er å fjerne flekker før man putter klærna i vaskemaskinen. Flekker som sitter på tøyet etter vask, er utrolig vaskelige å få fjerne. Fukter man flekken litt og gnir med litt gallesåpe/zalo e.l, før man kaster plagget på vask, har man gode muligheter for å få det helt rent. Flekken trenger ikke å fjernes helt for hånd, bare den har blitt bearbeidet litt. Detter er min erfaring etter jeg fikk et barnehagebarn som kommer hjem hver dag med supermøkkete tøy. Problemet er jo kanskje at man tenker at den og den flekken går av i vask og ikke gidder å bearbeide flekken først. En annen ting er å bearbeide flekken samme dag, for jo lenger tid man lar den sitte, jo vanskeligere er det å fjerne den. Nesten alle flekker går av hvis man tar tak i den med en gang, til og med rødvin:) Jeg har blitt mye flinkere på dette og kaster på langt nær så mye klær nå som før.
Babyønske �� Skrevet 21. oktober 2010 #5 Skrevet 21. oktober 2010 Blenda sensitive flekkfjerningsspray og Troll sitronsåpe tar det meste av flekker. Jeg lar alltid flekkfjerningen få virke en 1/2 times tid før jeg setter på maskinen. Bruker jeg sitronsåpe lar jeg den virke lenger. Av og til legger jeg plagget i bløt i såpevann over natta før jeg vasker det på vanlig måte i maskin.
mpb♥ Skrevet 22. oktober 2010 Forfatter #6 Skrevet 22. oktober 2010 Gallesåpe har jeg aldri hørt om, men jeg tror nesten jeg må prøve det. Zalo fungerer jo også ganske bra, har prøvd det før på oljeflekker på klærne. Takk for tips damer
Gjest Filifjonka Skrevet 22. oktober 2010 #7 Skrevet 22. oktober 2010 Nettsidene til Lilleborg. Adressen er www.lilleborg.no. Der finner du noe som heter Flekkfjerningsguiden. Den er temmelig bortgjemt, dessverre, skulle tro de ikke vil at folk skal vite om den. Gå inn på Kunnskap i menyen til venstre.Velg Tøyvask. Da dukker det opp en ny meny til høyre, der ligger Flekkfjerningsguiden nederst.
FruTennplugg+guttepluggene Skrevet 22. oktober 2010 #8 Skrevet 22. oktober 2010 hadde en topp full av rødvin, la den i Blenda for hvitt tøy noen timer vasket den i vaskemaskinen med samme pulver, alle flekkene ble borte, fantastisk ))
It's all about me Skrevet 22. oktober 2010 #9 Skrevet 22. oktober 2010 Zalo. Fukt flekkene, gni inn Zalo, la det virke litt, skyll av og vask som vanlig.
solita 06 Skrevet 22. oktober 2010 #10 Skrevet 22. oktober 2010 Hell litt flytende Blenda sensitive direkte på flekken, la virke opptil 30 min og vask deretter som vanlig. Hadde en barne t-skjorte full av blåbærsyltetøy, fuktet flekken og hadde på Blenda sensitive pulver for hvitt tøy, slik at det ble nesten som en grøt og lot ligge 20 min. Vasket så med Blenda sens.hvitt, voila! Helt flekkfri!
MammantilPatrick Skrevet 22. oktober 2010 #11 Skrevet 22. oktober 2010 God gammeldags Nylon vask:) Det tar alt av flekker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå