Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2010 #1 Skrevet 21. oktober 2010 2 og 3 år. Det begynte å snø her ikveld, ligger et tynt hvitt teppe med snø. Det var minus 7 grader her idag tidlig, rundt 3 pluss på dagen. Skal jeg sende med vinterdresser imorgen i barnehagen? De skal ha ullundertøy på seg... men skal de ha noe mere mellom ulltøyet og vinterdressen ute da? blir bart uten, men varmt med mere ull eller fleece? Herregud, jeg synes det er skikkelig vanskelig med sånt, hehe.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2010 #2 Skrevet 21. oktober 2010 Ta med vinterdressen og ulltøy/fleece som kan ligge i barnehagen. Personalet kan da velge selv hva de vil ta på barnet ditt. De er ofte drevne i hva barna bør ha på seg. Selv har jeg alt liggende i barnehagen, så tar de på det som trengs ved behov.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2010 #3 Skrevet 21. oktober 2010 Her er det ca 4-5 grader nå Jeg tar med vinterdress, fleccedress/todelt og varme luer og votter Så kan personalet kle barna i det de mener er varmt nok å ha på seg De har ullundertøy under og som regel en tunika/kjole over Og vintersko eller cherrox
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2010 #4 Skrevet 21. oktober 2010 ta med alt til barnehagen og la de bestemme hva de skal ha på seg.ta på ullundertøy og vanlig genser og bukse,så tar du med vinterdress,vintersko,vinterlue,hals, vintervotter/tynnere votter,fleeze om du har det og lar alt være opp til barnehagen:) det gjør jeg og de er så glad for at gutten min har alt hengende der i tilfellet de må skifte på han eks regntøy i løpet av dagen. jobber selv i barnehage og det er en stor fordel for de barna som har forskjellig tøy hengende slik at vi kan bare redusere bekledning,gjøre om på bekledningen i løpet av dagen i forhold til været:)
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2010 #5 Skrevet 21. oktober 2010 ok, får gjøre det. Det er bare det at de alltid kler på unga så mye, så jeg er redd at de får like mye på seg som de gjør når det er kaldeste vinteren. Men jeg får stole på dem.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2010 #6 Skrevet 21. oktober 2010 hvis dere har på ullundertøy og så fleece og så vinterdresse nå.. hva i alle dager har dere på barna når det er -15c da?? jeg har både vinter- og høstdress i bhg. Enten har de fleece under høstdressen ellers bare vanlig inne-antrekk under vinterdressen. de er jo i bevegelse hele tiden... ikke kle på barna for mye klær... hilsen trebarnsmor
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2010 #7 Skrevet 21. oktober 2010 Jeg ville ha gått for vinterdresser og ull, men ikke fleece i tillegg.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2010 #8 Skrevet 21. oktober 2010 Det er jo ingen som skriver at de har på barna fleece under vinterdressen. de skriver jo at de har alt hengende i barnehagen sånn at de ansatte kan velge.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2010 #9 Skrevet 21. oktober 2010 ja men dette tar jo barnehagepersonalet høyde for! jeg sier bare at man skal ha noe å velge i i barnehagen slik at det går an å kle på barnet etter været,derfor er det kjekt å ha vinter og parkdress der,samt vintersko,cherrox,regntøy,ullklær og fleeze,så slipper man å tenke på hva barnet har og ikke har i barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2010 #10 Skrevet 21. oktober 2010 Leverte barna litt sent i bhgn i dag og da la personalet klær ut på gulvet. Hørte de snakket mens de la det utover og de nevnte da to av barna som ikke hadde noen varme klær i dag.. hadde kun regntøy.. syns SÅ synd på dem :-( Håper det var noen andre som var syke så de kunne låne litt klær.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2010 #11 Skrevet 21. oktober 2010 Her var detminus 9 og vindstille i dag. Poden hadde på seg tynt ullundertøy + joggebukse, ullfrote og dress uten for
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå