Gå til innhold

Jeg vil så gjerne være en surrogatmor!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboer har fått de barna vi vil ha. Jeg har ved hver fødsel fått høre at jeg er en fødemaskin og at jeg er skapt for å bære frem barn. Noe som vil si at jeg ikke har hatt noen plager under graviditetene og ikke syntes det gjør noe spesielt vondt å føde.

Jeg vil gjerne være surrogatmor for noen som ikke kan gå gravid. Vet det ikke er lov i Norge, men lurte på om noen vet om det går an å gjøre det i Sverige, men for noen i Norge? Kjenner du noen som har gjort det, isåfall hvordan gikk de frem??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

All ære til deg!!! Jeg kunne også tenkt meg det, men har altfor mye komplikasjoner i svangerskapet, så jeg kan ikke være gravid flere ganger... Jeg aner ikke hvor du må for at det er lov...

Skrevet

Jeg synes også det er en fin tanke, men hva hvis noe skjer og du får komplikasjoner du må slite med resten av livet?? Eller plutselig at du får svangerskapsforgiftning så det faktisk er fare for ditt liv (hadde det selv, og er nok derfor jeg er så redd for det...)

Vil du da føle at det er verdt det?

Er nok viktig å tenke gjennom alle slags ting, ikke bare ta det som en selvfølge at svangerskapet vil gå som de andre.

Skrevet

du kan jo være surrogatmor om noen vil bruke deg.

da må mannen bruke sin egen sæd, du skrive fra deg morskapet ved fødselen og hans kone adoptere ditt barn

Skrevet

Jeg og samboer har pratet mye om det, og vi ser jo alle ulempene også. Mest av alt vil jeg vite hvordan jeg gjør det da jeg har en søster og en venninne som sliter med å bli gravide, og det er mulig at en(eller begge) må få hjelp. Dette er mennesker jeg gladelig ville ha ofret livet mitt for, så jeg er villig til å ta konsekvensene hvis noe skulle skje.

men hvis ikke en av de trenger hjelp, så kunne jeg gjerne tenke meg å hjelpe et homofilt par. Spiller egentlig ingen rolle hvem(så lenge de er egnet til å få barn). Har også pratet med legen, og han mente pga alder og de tidligere graviditetene er det lite sannsynlig at noe skulle gå galt, men som du sier, man vet aldri.

Skrevet

Det er lov i Norge?

det tror jeg ikke at jeg vil for da vil mine barn ha et halvsøsken det ute som de ikke kjenner. Hvis jeg skal gjøre det må det ikke være mitt egg.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...