Gå til innhold

Jeg har noen kuler i det ene brystet og nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så er jeg hovnet veldig opp under armen på den siden kulene sitter, det kjennes ut som det ligger en liten pølse på innsiden av huden i armhulen. Det er ikke direkte vondt, men veldig ekkelt, det presser på en måte.

Jeg skal til mammografi snart, under en uke til, har ventet en måned og jeg tenker jo selvsagt det verste. Nå er jeg redd for at denne hevelsen, klompen, lille pølsen eller hva jeg nå skal kalle det har en sammenheng med kulene i brystet.

Jeg har også vært veldig sliten i det siste, føler meg helt tom for energi og kroppen er slapp og tung. Alt er et slit. Jeg klarer ikke få opp jern i kroppen, sist de målte sa de at jernlagrene var under 3 og jeg hadde 9 i jern. Og det er fryktelig lavt.

Burde dette skremme meg eller kan jeg ta det helt med ro?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg har også oppdaget en kul på brystet, mot armhulen. Var hos fastlegen min i går, og ble henvist til mammografi. De tar meg i mot innen en uke, fordi de ser så alvorlig på slike nyoppdagede kuler.. Syns det er rart du har ventet så lenge.. Det er vondt å gå rundt å ikke vite hva det er. Legn min var bekymret over min kul fordi den ikke var vond. Er din vond?

Skrevet

vonde kuler er visstnok ofte ufarlige.

Skrevet

Nei de i brystet er ikke vonde, har en som er mot armhulen slik du har og så har jeg noen ganske småe som minner om småstein når jeg kjenner på de. Det er over 3 mnd siden jeg var til legen første gangen for å få de sjekket, da fikk jeg bare beskjed om å slutte med p-pillen og komme tilbake hvis de ikke hadde forsvunnet. Skulle egentlig vente 3 mnd før jeg tok kontakt igjen, men etter 1,5 mnd hadde den ene vokst seg større og jeg ringte på nytt og fikk mast meg til mammografi.

Men var i postkassen nå og timen min er flyttet en uke grunnet sykdom, så nå er det plutselig 13 dager til. Åhh, jeg vil ikke gå å vente lengre!

Takk for svar

HI

Skrevet

Skjønner dette er et fryktelig kjedlig innlegg her inne, men håper noen flere kan komme med svar.,

Skrevet

Du skulle vært undersøkt for lengst. Virker som du har en sløv lege. Legen kan bestille hos en privat lege/klinikk. De kan ta ultralyd som er vanlig for de yngre med kuler. Jeg fikk ultralyd for en liten kul som legen kjente. Han var sikker på at den var ufarlig, men ville ikke ta noen sjangser. Fikk ultralyd på privatklinikk! Ring legen og krev time snarest. Om det er noe farlig er det forkastelig at du går slik og venter. Herregud så mange som har sløve leger! Min lege er den med flest pasienter her jeg bor. Han ordner alt mulig for alle uansett. Det gjelder å se løsninger.

Skrevet

Det er helt rett det som ble skrevet over her. Jeg fikk påvist brystkreft i mars. Jeg fikk mamografi samme dag som jeg gikk til legen ( på privat klinikk) Ultralyd en uke etterpå. Å ble opperert uken etter det. Så fra jeg gikk til legen, så tok det bare i underkant av tre uker før jeg var opperert. Det gikk så fort alt sammen at jeg nesten ikke rakk å tenke...

Skrevet

Hei igjen.

Tenkte æ bare skulle "roe" deg ned litt ved å si at det du beskriver høres ut som brystbetennelse eller tette melkeganger... Da hovner man opp under armen fordi det ligger så mange lymfer der.. Det går en perlerad med lymfer nedover hele armhulen.... (pølseformen du snakker om) Kan være en årsak hvertfall. Må prøve å ikke tenke det værste :)

Klem til deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...