Gå til innhold

Merking av klær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal nå bestille merkelapper til å ha i klærne til min 3-årige datter. Hun har dobbelt etternavn så tenkte bare ta fornavnet på lappene. Men hva ville dere gjort i forhold til at lillesøster arver alle klær om noen år? Strøket på nye navnelapper eller bare la storesøster sitt navn stå? Ser så teit ut om jeg BARE skal ha etternavn liksom...

Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skriver bare over med vannfast tusj. Det må fylles på etterhvert men tåler mange vask :)

Skrevet

Har bare etternavn nettopp fordi det er enklere med arving av tøy da. Er jo ingen som skal gå rundt å se på lappene hele tiden da, så hvorfor spiller det noen rolle da om du synes det ser teit ut? Det viktige er jo at bhg-personalet ser hvem sine klær det er?

Skrevet

Har kun etternavn vi også (dobbeltnavn, ikke et vanlig et) - og det fungerer kjempefint. Lillebror arver av storesøster. Har en liten strektegning på i tillegg til etternavnet, slik at barna sånn noenlunde vet at klær med den tegningen på (sommerfugl) er sine.

Anbefaler deg IKKE på bruke kun fornavn, vips så er det noen andre som heter det samme i barnehagen - og da har man et problem. Klær kan fort bli tatt av ute av barnet selv (votter, lue etc.), og da må personalet forholde seg til alle barna i barnehagen som potensielle eiere av plagget når de leter etter den riktige Ola, Kari etc.

Men uansett er det smart å merke, fornavn eller etternavn :)

Et tips til:

Kan virkelig anbefale merketusj fra Polarn O. Pyret til ca. 20 kroner. Bruker denne på alt jeg kan, og stryker kun merker der tusjen ikke virker. Har den i badeskapet, så enkelt å skrive i nye plagg om morgenen når vi kler på barna der. Tusjskriften tåler både 60 og 95 grader hos oss.

Lykke til :)

Skrevet

Den tusjen hørtes jo veldig grei ut! Skriver du rett på plagget da eller på de kvite kleslappene?

Hun har forøvrig et veldig uvanlig fornavn og etternavn. Derfor har jeg til nå nøyd meg med bare fornavnet.

Hensikten min med merkelappene er uansett at de ansatte skal ligge klærne i riktig hylle. Og vil personale som ikke kjenner storesøster og hennes navn, vite at det er lillesøster sine klær, om bare fornavnet til storesøster står der??

Hehe... Av alle verdensproblemer....

HI

Skrevet

Nei selvfølgelig ikke.

De kan ikke huske på alle søskens navn og om de ikke vet det kan de ikke vite hvem sine klær det er.

Skrevet

Hei igjen, jeg som skrev om Polarn-tusjen :)

Ja, skriver helst på merkelappen, men om ikke det går, prøver jeg å finne et sted på innsiden som jeg kan skrive på uten Begynte jo ut med friskt mot med å stryke på lapper - men kjære, vakre vene...det ble litt for mye styr for meg. Så den tusjen er verdt alle de 20 kronene og vel så det!

Kombiløsning har vært det ultimate hjemme hos oss. Strykelapp der jeg er litt redd for å ødelegge klærne, tusj på alt annet.

Skrevet

Personalet i bhg liker ofte ikke at bare etternavn blir brukt fordi vikarer (og ikke alltid de faste heller) kan etternavnet på alle barna.

Her bruker vi begge barnas fornavn med etternavn og et lite bilde på lappen. Da slipper jeg å endre navn ved arving, personalet vet hvem sitt plagg det er og ungene kjenner igjen figuren på lappen. Plass til tlf.nr er det også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...