Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2010 #1 Skrevet 21. oktober 2010 Skal nå bestille merkelapper til å ha i klærne til min 3-årige datter. Hun har dobbelt etternavn så tenkte bare ta fornavnet på lappene. Men hva ville dere gjort i forhold til at lillesøster arver alle klær om noen år? Strøket på nye navnelapper eller bare la storesøster sitt navn stå? Ser så teit ut om jeg BARE skal ha etternavn liksom... Hva gjør dere?
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2010 #2 Skrevet 21. oktober 2010 Hvis barnet ditt har et vanlig navn kan det bli litt vanskelig med kun fornavn. Regner med hun går i bhg siden du vil merke tøyet og da kan det jo skje at det er flere med samme navn.... Hva med å i tillegg bruke forbokstavene til begge etternavnene.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2010 #3 Skrevet 21. oktober 2010 Ja, hele hensikten er at tøyet ikke skal forsvinne i bhg. Så det viktigste er at de ansatte vet hvem det er sitt. Hun har et veldig uvanlig fornavn (og etternavn). Det jeg egentlig da lurer på er om lillesøster kan gå med hennes merker og at de ansatte klarer å holde styr på tøyet selv om de ikke kjenner storesøster
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2010 #4 Skrevet 21. oktober 2010 Nei du må nok merke klærne på nytt om lillesøster skal bruke de. Nå i det siste har jeg gått over til å bruke merkelapper med Fam....... på slik at jeg slipper å skifte når lillesøster overtar klærne. Har også Tlf(mamma)..........på lappene.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2010 #5 Skrevet 21. oktober 2010 Jeg merker ikke om igjen. du kan evnt gjøre slik: Ola/Kari Normann Tlf 936 65 544
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2010 #6 Skrevet 21. oktober 2010 Ja... Hadde bare lillesøster vært født og fått et navn....
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2010 #7 Skrevet 21. oktober 2010 Jeg har gjort det,altså merket på nytt til lille prinsessen men har ikke gjort det på alle arve klær så jeg om de legger lillejenta sine klær i storesøster sin hylle gjør vel ingenting?! Det viktigste er at jeg for klærne igjen, har aldri mistet noe:)
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2010 #8 Skrevet 21. oktober 2010 Gjør som meg. Gi jentene dine navn med samme boksta. Vi skriver da A. Hansen på alt, og da passer det til begge. Og telefon nummer da
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2010 #9 Skrevet 21. oktober 2010 Kanskje litt spesielt å gi lillesøster et navn med samme forbokstav som storesøster kun fordi merking av klær skal gå lettere Til anonym ovenfor: er ikke redd for at personalet skal legge lillesøster sine klær i storesøster sin hylle. De vil aldri gå på samme avdeling. Men bare lurer på om personalet skjønner hvem som eier tøyet når det er lillesøster som bruker det, men med storesøsters navn. Men jeg bestiller no bare med fornavn OG etternavn no. Bare litt kjipt å lese for dem som er langsynt.... HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå