Gå til innhold

Noen siviløkonomer her? Eller noen som studerer til det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er inne på tanken å studere dette, men er litt i tvil. Jeg er en person som egentlig ikke helt vet hva jeg passer til og vingler veldig mellom masse ulike ting. Til sammenligning har jeg også tenkt å sykepleie og det er jo noe helt annet..

Hvordan er studiet i forhold til arbeidsmengde? Vil jeg takle det selv om jeg har et barn og ta vare på? Og vanskelighetsgraden..? Jeg er ingen ekspert i matte, hadde ikke noe ekstra matte på VGS bare den obligatoriske. Fikk fem.. kan pugg, men ikke alltid så god på forståelse, vil det bli for vanskelig for meg?

Jeg må innrømme at det jeg motiveres litt av er lønn, er det dumt?

Hva liker, liker du ikke ved studiet/jobben?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

som siviløkonom kan du jo velge blant veldig mange jobber (selvsagt avhengig av spesialiseringen din). noen av retningene består mer av matte-fag enn andre. Jeg er ikke sivøk men diplomøk som det het i "gamledager". Hadde heller ikke så bra matte forkunnskaper og slet noe med de fagene. merkelig nok ikke selve matten, men statistikk, mikroøkonimi etc...men kom da i mål til slutt selv om jeg var bedre i de kvalitative fagene. Men er veldig glad for at jeg har en allsidig utdannelse og at jeg har mange valgmuligheter. Ikke hatt noen problemer med å få jobb.

Skrevet

som siviløkonom kan du jo velge blant veldig mange jobber (selvsagt avhengig av spesialiseringen din). noen av retningene består mer av matte-fag enn andre. Jeg er ikke sivøk men diplomøk som det het i "gamledager". Hadde heller ikke så bra matte forkunnskaper og slet noe med de fagene. merkelig nok ikke selve matten, men statistikk, mikroøkonimi etc...men kom da i mål til slutt selv om jeg var bedre i de kvalitative fagene. Men er veldig glad for at jeg har en allsidig utdannelse og at jeg har mange valgmuligheter. Ikke hatt noen problemer med å få jobb.

Skrevet

Du kommer til å angre hvis du ikke prøver!

Jeg er siv.ing sjøl og kjenner ganske mange som er siv.øk.

Dette er helt klart ganske tøffe studier, som man får betalt for gjennom god lønn og mange interessante jobber. Du er nødt til å ha barnet i barnehage og i eksamensperiodene vil det være fordelaktig å ha hjelp i hjemmet.

1. Les gjennom to (gjerne lette) fag (et høstfag og et vårfag) i løpet av sommerferien. Det hjelper veldig på arbeidsbelastningen i semesteret.

2. Prioritér å gjøre det bra i de mest relevante fagene.

3. Hvis mulig så prøv å gjøre det bedre mot slutten av studiet, det legger arbeidsgiver mest vekt på.

Ind.øk i Trondheim er også et veldig fint studium for folk som ikke vet hva de vil bli, men det har tøffere matte enn NHH.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...