husmus &2 Skrevet 21. oktober 2010 #1 Skrevet 21. oktober 2010 For det første synes jeg det er "vanskelig" å vite om han bør bruke vinterdress eller høstdress. Vinterdressen er jo så innmari varm og høstdressen (Reflex) holder ganske godt på varmen, men da med tjukke klær under. Jeg innbiller meg barnehagen er litt uenig med meg og Prompen er et særdeles varmt barn. Jeg har en tynn ulldress (cubus) som jeg tenkte han kunne ha under vinterdressen, men da kan han jo ikke ha noe annet fordi han vil renne bort... Litt mer usikker på høstdressen. I dag var det jo iskaldt i Oslo. Hva kler dere på?
temine Skrevet 21. oktober 2010 #2 Skrevet 21. oktober 2010 Høstdress fra reflex ytterst, ulldress fra nøstebarn innom, ullstrømpis og ullbody innerst. Akkurat passe temperert, men her var det -1 midt på dagen i dag.
FruTB Skrevet 21. oktober 2010 #3 Skrevet 21. oktober 2010 Egentlig kan man jo bruke høstdress hele året bare man har nok ull inni. To lag tynn ull + den tykkeste ullfleecedressen fra Nøstebarn under parkdressen til Bo, som er fra Troll, uten ullfôret inni - er jeg sikker på at hadde holdt mer enn nok gjennom hele vinteren. Men nå bruker han trolldressen med ullforet inni + ullbody og ullstrømpis under. Når det blir skikkelig skikkelig kaldt så har han en reimadress som er tykk, med ekstra polstring i rompa. Den blir for varm nå, selv med bare ullundertøy under. Her er det forøvrig et par minusgrader om dagen nå.
husmus &2 Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter #4 Skrevet 21. oktober 2010 Ja, jeg har også tenkt på den dressen fra Nøstebarn, jeg tror nok vi bør kjøpe den. Nå har jeg utsatt det så lenge, så egentlig har jeg SPART penger
Ajam Skrevet 21. oktober 2010 #5 Skrevet 21. oktober 2010 Bruker fortsatt parkdress med ull under. Venter med vinterdressen til kaldere dager.
Aliena Skrevet 22. oktober 2010 #6 Skrevet 22. oktober 2010 Bor på vestlandet, her er det ikke minusgrader enda. Har på ullundertøy, ulldress fra janus og trolldressen uten for.
Ugl@ Skrevet 22. oktober 2010 #7 Skrevet 22. oktober 2010 Her har det vært snø og rundt 0 grader siste dagene, så da har jeg sent med barna vinterdresser i barnehagen, under bruker de ull og tynn fleece, cherox på beina. Sa fra til barnehage personalat at de kunne se an om det holdt med tynndressene, men så at de hadde brukt vinterdessene, barna har ikke vært for varme tror jeg, ikke noe klaging da jeg henta dem i hvertfall. Spørs jo aktivitet, jentene mine sitter ofte litt i ro og leker når de er ute, det er ikke full fart hele tida, og da er det godt med varme klær.
Ugl@ Skrevet 22. oktober 2010 #8 Skrevet 22. oktober 2010 Man skal også ta hensyn til vind og luftfuktighet, det kan ofte føles kaldere ute når det er rund 0 og opptil 3-4 grader og høy luftfuktighet enn om det feks er 5 minus og tørrere luft, vi kaller det "vasskaldt". Se også an barna, kan holde rikelig med en tynnere dress med ull og fleece til et aktivt barn som ikke sitter i ro, mens et rolig barn som liker å sitte i feks sandkassen kan trenge litt mer påkledning.
Willy Wonka Skrevet 22. oktober 2010 #9 Skrevet 22. oktober 2010 Min 3 åring bruker fortsatt Reflex sin høstdress (uten fòr). Under der har han ullundertøy og hjemmestrikket ullgenser/bukse. Han er en av dem som løper rundt med en lastebil, klatrer i klatrestativ etc.... Jeg venter med vinterdressen til det holder seg godt under minus midt på dagen.....Han er hvertfall god og varm når jeg henter han!
hit og dit Skrevet 22. oktober 2010 #10 Skrevet 22. oktober 2010 Vi har satt foret inn i dressen, og har tynn ull under vanlige klær under. Når det blir kaldere så har vi et ekstra lag med tykk ull eller fleece som vi kan legge til.
Ksenia & Anjem Skrevet 22. oktober 2010 #11 Skrevet 22. oktober 2010 Nå har vi tatt fram vinterdress og vintersko. De bruker kun ull under dressen, de er så varme av seg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå