Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2010 #1 Skrevet 21. oktober 2010 Vi skal starte prøvingen snart.. Vi snakket om det igår.. Jeg blir i grunn veldig lei meg over å høre hvordan han tenker ang. prøvingen. .Jeg sa at "det er jo bare noen få dager hver måned man kan bli gravid så det gjelder jo å prøve å prikke inn de dagene". Han kan ikke tenke seg å "ha sex faste dager" som han sier for det synes han er desperat, bare folk som er desperate etter unge gjør det ifølge han. "Desperat? Hvis folk prøver lage barn så har de jo sex de dagene" sa jeg. Jeg er veldig opptatt av at jeg ikke skal snakke om når jeg har eggløsning etc for jeg vet at han bare blir stresset.. Og stress er jo ikke bra. Ser for meg en lang prøving.. Med tanke på at det kanskje ikke blir sex på de "rette dagene". Jeg må vel prøve holde orden på hvilke måneder vi faktisk har sex på de rette dagene for om det ikke klaffer så nytter det jo ikke å søke hjelp etter 1 år om vi ikke har hatt 12 måneder med prøving... Føler at han vil ha barn men jeg føler at jeg vil det mer.. Er sårt for meg. Jeg har snakket minst mulig om det siste året og ikke mast men tenker på det mye.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2010 #2 Skrevet 21. oktober 2010 Ser ikke problemet med at han ikke vil ha faste dager.. jeg forstår at du gjerne vil bli gravid, men synes ikke dere skal stresse og tenke for mye på det. Kos dere sammen, nyt tiden som bare kjærester og ha sex når dere selv vil, så skal du se at du plutselig står der med en positiv test, selv om dere ikke nødvendigvis har sex på de dagene du mener er riktig Det er bare tull at det bare er ett par dager hver måned man kan bli gravid på..
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2010 #3 Skrevet 21. oktober 2010 Leste innlegget mitt igjen og ser at jeg stilte jo ikke de spørsmålene jeg skulle ha med.. Er der andre som har opplevd/opplever at mannen tenker sånn rundt det med prøving? Er det vanlig at menn er mer sånn? Jeg skulle jo ønske at han var veldig opptatt av at vi skal få det til å klaffe..Nå vet jeg ikke hva jeg skal tro når han har en så avslappet holdning til det.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2010 #4 Skrevet 21. oktober 2010 Jeg syns du skal trekke pusten ordentlig godt og gå deg en tur... Den fruktbare tiden er 1 uker. Har dere sex minst en gang i uken treffer dere. Mannens sper overlever 5 døgn inni kvinnen, og egget er fruktbart 2 døgn etter det er sluppet. 5 dager +2 dager = 7 dager = 1 uke. Syns du burde roe deg ned litt. Har hørt om så alt for mange som stresser måned etter måned uten å klare, men den måneden de gi faen, klarer de det. Stress meg å bli gravid gjøre det veldig mye vanskeligere å klare det
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2010 #5 Skrevet 21. oktober 2010 19:54 her .. Må legge til at jeg har aldri tenkt over hvilke dager som gir størst sjanse for å bli gravid, og har likevel blitt gravid samme måned som jeg har startet prøvingen, to ganger. Og får å komme med ett eksempel til: En venninne av meg prøver å bli gravid ved sæddonor, og setter inn på de "riktige" dagene, hun har nå prøvd 1 år uten hell.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2010 #6 Skrevet 21. oktober 2010 Du får passe på å gi ham "full pakke" de dagene du vet er de rette ikke mange som greier å stå i mot et strippeshow osv... Lykke til
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2010 #7 Skrevet 21. oktober 2010 Jeg forstår mannen din godt. Blir liksom ikke det samme når man har sex "bare for å bli gravid, fordi det er bare i dag og i morgen det er mulig". Forstår godt at mannen din freaker litt ut da! Det hadde nok min også gjort Vi venter nummer to nå, og begge gangene har han virkelig ønsket å begynne prøvingen. Men jeg har vært veldig bevisst på å ikke mase om at "nå har jeg EL så i kveld må vi". Det hadde vært skikkelig turn-off for ham. Så har hatt kontroll på det selv, og "lurt" han med meg til sengs litt ekstra ofte i tiden rundt EL uten å mase om EL. Hver gang mensen stod for tur var han minst like spent som meg. Ikke mas med det, du Mannfolk er noen rare dyr...
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2010 #8 Skrevet 21. oktober 2010 Enig i at du kan slappe av litt!! Dersom dere har jevnt sex 2-3 dager i uken, så har dere like stor sjanse på å treffe som å ha krampesex på EL-dagen. Kanskje større sjanse også... I tillegg blir det mye hyggeligere og mindre stressende for dere begge
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2010 #9 Skrevet 21. oktober 2010 Signerer hun over her,menn er rare dyr. Vet at når mannen min og meg prøvde på førstemann så kunne ikke jeg si noe om hvem dager som det var EL på ferde for da fikk han liksom litt prestasjonsangst og synes ikke det var så stas som han vanligvis syntes. Så mitt tips er,ikke kjat noe om hvem dager som det kan skje ting. Hold gjerne styringa,men hold det for deg selv. Og la han tro at dere har sex tilfeldig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå