Gå til innhold

Har et dilemma..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnefar er voldelig og jeg er livredd de kommer til å kreve farskapstest. Babyen er nå 5 mnd og han har ikke sett henne enda. Urettferdig, men jeg vil dessverre ikke la barnet mitt gå igjennom et smertehelvete. Vi har også flyttet bort nå, så vi ser ikke barnefar i det hele tatt.

Planen er (hvis de spør) å si at jeg har vært med noen andre også på den tiden jeg ble gravid.

Og med de mener jeg nav og andre folk. Ikke min datter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da hadde jeg sagt at jeg ikke aner hvem far er. Si at det var en ons i fylla, eller at din datter er et resultatt av en ferie i Frankrike.. ( da kan de ikke stille spørsmål ved at hun ikke ser sydenlandsk ut). Jada jeg vet dette høres teit ut, men jeg hadde vært livredd for at en voldelig mann skulle ha fått samvær med barnet...

Skrevet

Har du ikke vært til samtale hos NAV? Jeg ble innkalt til samtale, ang. farskap., bare noen uker etter hun var født og så fikk jeg innkallelse til ny samtale 4mnd. etter det igjen.

Fikk verken os eller barnebidrag gjennom NAV før dette var klarlagt

Skrevet

Om ungen er 5 mnd regner jeg med ut fra hvordan du skriver at du har oppgitt denne mannen som far.

Da kan NAV kreve farskaps test av han uansett om du sier du har hat sex med noen andre også.

Smertehelvete? Mener du testen?

Tar de ikke bare spyttprøve nå?

Uansett er ikke en blodprøve ett smertehelvete.

Skrevet

Nei, ikke blodprøve, men spyttprøve. Ingen smertehelvete dette, men å leve sammen med en voldelig far. Selv vokste jeg opp og måtte se far være voldelig mot min mor jevnlig.

Ble innkalt til samtale, men akkurat da var jeg på sykehus med datteren min. Da sa nav-dama at vi tar det en annen gang. Ikke skjønner jeg hva hun mente med dette, for jeg var litt omtåket der og da. Så flyttet jeg og de har ikke kontaktet meg. Har hatt mye kontakt med nav ang. os og dobbel barntrygd, men aldri har noen stit noen spørsmål om far til barnet. Jeg kommer til å nekte på liv og død på den testen og si at jeg har vært med flere.

SKulle ikke vært så vanskelig, ryktene går jo allerede om at jeg var en virkelig tøs den tiden jeg ble gravid. Eneste gangen det er noe positivt med å bli kalt tøs:P

HI

Skrevet

Du kan nekte så mye du vil, men NAV (eller barnefar) kan likevel kreve og vil få innvilget DNA-test om de skulle bli aktuelt.

Har du oppgitt ham som barnefar på papiret? Om du ikke har gjort det så vil NAV selvsagt forsøke å finne ut hvem som er barnefaren slik at han, som rettmessig far, kan betale bidrag og at samfunnet slipper å betale for ditt barn (slemt sagt).

Skrevet

fy så egoistisk du er.Barnet har RETT til å vite hvem faren er og faren har RETT til å vite at han har ett barn. Selv om han har vært voldelig mot deg så betyr det ikke at han er voldelig mot datteren deres. Og hvorfor i helvete skal staten betale barnebidrag til deg når du vet hvem faren er. Se å ta litt ansvar!!

Skrevet

Ei venninne av meg har ikke oppgit far av samme grunn som deg. Hun har bare forklart situasjonen, og da har det ikke blitt noe mer spørsmål.

Skrevet

en voldelig far har ingen rett til å være far.. mener nå jeg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...