Gå til innhold

Noen her inne som har gitt opp? Måtte sagt opp fosterhjemsavtalen med barnevernet?


Milla-79

Anbefalte innlegg

 

Hei:)

En klem til dere i ei vanskelig tid!

Det som forundrer meg- og nå snakker jeg av erfaring, er hvor alene en er når det røyner på og en trenger hjelp som fosterforeldre! Vi har opplevd arroganse uten sidestykke fra barnevern og bufetat. Det er totalt respektløst overfor oss som fosterforeldre! Etter det vi nå har vært gjennom så forstår jeg at det kreves enorm styrke og ikke minst mot fra vår side.

 

Vi skal ikke bare ivareta et sårbart barn, og biologiske barn, men vi skal også måtte kjempe for å få hjelp. Jeg forstår utmerket godt hvorfor det er stor mangel på fosterhjem, og jeg kommer ikke til å anbefale noen å bli det! Barnevern og bufetat må lære seg hvordan de ivaretar gode fosterhjem før de rekrutterer nye...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, dette hørtes ikke bra ut:(

Jeg har alltid sagt at når ungene blir litt større, så vil jeg at vi skal bli forterhjem/beredskapshjem, og mannen er enig. Er det så dårlig med hjelp altså? Om det skulle være/skje noe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo litt voldsomt å uttale seg om "barnevern og Bufetat" sin inkompetanse basert på ett enkelttilfelle. Men at det forekommer at fosterfamilier føler at de får for lite oppfølging; absolutt. For mange kan det nok også være nærmest sjokkartet å virkelig kjenne på kroppen hvor mye en del fosterhjemsplasseringer krever av en, både i forhold til barnet og alt rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha? Vi går på pride kurs nå å er spent på hva som skjer vidre.

 

Er det noe vi bør være obs på? send meg gjerne en post privat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps: Overskriften er tatt fra et innlegg på "Fosterforeldredebatten",som jeg svarte på. Håper det er greit at jeg låner den...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...