Gå til innhold

noen ganger vurderer jeg og gi f i hele utdannelsen..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Blir så møkkalei av lærerene... Var hjemme med snuppa idag pga øyekatarr, skulle til lege og se om det var behov for salve eller om vi bare skulle rense vanligt. Må sende mld til skolen før 8 om sykdom og slikt. sendte mld i halv 8 tiden til skolen at jeg ikke kom pga jentungen hadde øyekatarr og vi måtte til legen med henne.

 

Har type som stille opp og hjelper, han har vært der hele livet til snuppa(hun er snart 2 år) men det er noen ting han ikke kan gjøre siden han ikke er en foreldre eller foresatt. han var jo med til legen, kjørte oss.

 

Så får jeg tlf fra læreren min om at jeg burde tenke på fraværet mitt, at det er ikke bra når jeg skal søke jobb med så mye fravær.

 

Blir skuffa og sint, jeg er jo klar over dette. men typen min får ikke fri fra jobb for og være hjemme med snuppa siden han ikke er foreldre eller foresatt, og jeg er alenemor, så den delen må jeg ta selv. har 6 dager fravær til nå og det er pga sykdom. 1 dag er pga min mormor ble innlagt på sykehuset da hun datt om hjemme(hun har blodkreft).

 

At jeg er syk eller snuppa.. eller om så jeg driter i og gå på skolen en dag. ja alt det der er mitt problem, det er meg det går utover(har ikke skulket)

 

Vurderer om jeg kansje bare skal droppe vanlig vidergående og se om jeg får tatt det via nett. får ta det av egen lomme om så. men da kan jeg vertfall få møte opp i og med at det er på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Læreren din har jo helt rett.

 

Er "typen" din samboer, forresten? Om han er det og har vært det i mer enn tolv måneder, kan du overføre sykt barn-dager til ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI, du får ikke lov å droppe ut av videregående. Hallo... Hva er målet i livet ditt, sitte på rimi/kiwi??? Og få en lønn på maks 220 000kr i året?

 

Nei vet du hva, tenk på hva læreren sa, men du er vel ikke borte utenom at jenteungen er syk vel?

 

Jeg håper for din skyld at du kommer deg på høyskolen også, der er det ikke så strengt med fravær, men man skal jo ikke være borte unødig!

 

Mine siste ord: FULLFØR SKOLEN!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jo hun har rett, men jeg kan ikke noe for at barnet mitt er sykt. Nei vi bor ikke sammen, han henter snuppa i bhg etter jobb så spiser vi middag sammen og han er her vertfall til hun har lagt seg, noen ganger sover han over, eller bare er her til jeg skal legge meg. hver helg er han her sammen med oss og vi finner på ting sammen. alt ettersom egentligt.

 

Men dette er bare denne ene gangen, har ofte blitt tatt ut i timen for snakk om fraværet, første gang var når jeg hadde kun 2 dager fravær. de andre i klassen har også fravær og har vært syke. de tar hun ikke ut i timen, kansje hun snakker med de på et annet tidspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil virkelig fullføre. er bare litt frustrert når læreren ikke kan forstå at jeg er hjemme med sykt barn. Har også lite fravær fra ungdomsskolen og 1 året på vidergående, 1 året på vidergående hadde jeg totalt 4 dager på hele året, pluss enn 3-5 timer pga tannlege(hadde regulering på den tiden)

 

Forstår jo at det er en del merr allerede nå, snuppa begynt ei bhg i august. så har hær andre foreldre også sier at første året er de litt oftere syke for det er en del smitte. nå går jo også vannkopper i bhg, bare håper snuppa slipper unna denne omgang, heller få det neste runde når det går. men blir hun syk så blir hun syk. Har heller ikke foreldre som kan ta henne siden de er i full jobb selv.

 

Hilsen Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kun borte når snuppa er syk, eller jeg selv er syk, men da skal jeg være skikkelig dårlig. spysyke, diare fks. og har streng regel for meg selv og snuppa at er vi syke så holder vi oss inne/hjemme den dagen.

 

Eneste fraværet på meg selv er når jeg har vert hos tannlegen, men prøver og legge opp slike timer til fredagen når vi er ferdig 11.10 på skolen.

 

hilsen hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Ikke dropp skolen! Det et det dummeste du kan gjøre!!!

 

Kan du ikke be om et møte med skoleb? Ledelsen? Læreren? Og fortelle dem om hva som et grunnen til fraværet ditt, og at du som alenemor har ansvaret for et lite barn. Hør med dem om de kan komme med alternative løsninger for deg, dels at du leser deler av pensum selv slik at du ikke går glipp av noe...? En annen ting er at du har da ikke så mye fravær!?! Jeg forstårrett og slett ikke helt problemet så lenge du leser det de andre går gjennom på skolen, og klarer deg fint på prøvene??

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. jeg leser godt, til prøver, brukte kveldene i høsteferien 2 kvelder ca på og ta igjen noe tapt arbeid som jeg hadde gått glipp av. levere alt til tiden og får gode karakterer. fått 4ere og 5ere til nå ;)

Læreren vet om min situasjon, og hun har barn selv i samme bhg som jeg har snuppa. så hun burde vite litt. Men kansje jeg skulle tatt en prat med rågiver og lærer på skolen ang dette med fravær og slikt.

 

Skolen skal jeg fullføre;) måtte bare få ut litt frustrasjon.

 

Læreren min glemte til og med andre skoledag at jeg ikke kom den dagen pga innkjøring i bhg så fikk tlf fra skolen om jeg skulle ha plassen eller om jeg hadde fått tilbud om noe annet. (læreren noterte også dette ned + jeg fikk nr hennes til og ringe ang om det ble aktivitets dag eller ikke dagen etter) hehe.

 

Sykdom er noe man ikke alltid slipper unna:) Men kansje jeg og typen skal også se etter løsning på at vi flytter sammen slik at han med tiden kan få ta noen av dagene om snuppa er syk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvordan du føler det nå så må du så absolutt ikke droppe ut av skolen! Hva om du bestemmer deg for å ta _et_par_ år helt fri fra skole og heller jobbe inntil videre? Jeg har vært der, og tro meg, det blir ikke med et år eller to. Det er vanskelig å få snudd om på en slik avgjørelse, rett og slett fordi det blir så sytsomt når det har gått en stund.

Når jeg bestemte meg for hva jeg ville gjøre hadde jeg vært alenemor i ett år allerde, sønnen min var 2 år, og jeg måtte jobbe for å få endene til å møtes. Da måtte jeg ta studiekompetansen over nett for å ha mulighet til å både studere, være mor, og jobbe.

Jeg er fremdeles nettstudent av den grunn at jeg vil ikke flytte fra barna og mannen for å gjøre det jeg vil, og fordi at hvis jeg skulle vært fysisk på skolen med et allerede travelt liv så hadde jeg kuttet ut.

Dette er ikke noe enkelt. Langt ifra. Så gjør deg selv den tjenesten å ta det valget som vil være det enkleste og beste: Bli på skolen og fullfør slik at du slipper å slite med vilje og motivasjon når du sitter hjemme med nok av distraheringer rundt deg .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...