Gå til innhold

Spørsmål om SM, ikke krangleinnlegg! Bare håper det er noen her som kan svare meg...


Full house

Anbefalte innlegg

Jeg er pr i dag vikar (Ikke fast ansatt) på et sykehjem.

Saken er den at pga noe som har oppstått, blir jeg mest sannsynlig sykemeldt i morgen. Jeg lurer da på en ting. Har jeg rett på sykepenger? Jeg kommer mest sannsynlig til å være SM noen mnd, blir jeg da uten inntekt?

 

For jobben er jo ikke fast, jeg er bare tilkallingsvikar. Har de siste mnd kjent mellom 11-18 000, om det skulle ha noe å si. Jeg har ikke vært SM før, så jeg trenger virkelig litt info!!

 

*hjelp*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja du vil he rett på sykepenger om du har hatt inntekt de siste 4 ukene før du blir sykemeldt.

De 16 første dagene er det arbeidsgiver som skal betale og da betaler de kun for vakter du allerede er satt opp på. Etter disse 16 dagene tar NAV over utbetalingen og du vil få sykepenger ut fra det du tidligere har tjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på dette? Det var nemlig ei som fortalte meg i dag at jeg kun fikk for de vaktene jeg var satt opp på (8 stk) og etter dette oppfylte jeg ikke kravet om sykepenger, siden jeg ikke er ansatt, kun vikar? Huff, det hadde vært krise, kan du si :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilsammen 3 år, da de 2 siste som lærling. Nå har jeg gått 2 mnd etter lærlingetidens slutt som vikar. Er ferdigutdannet, men venter på fast jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge du har vært i arbeid de 4 siste ukene før du blir sykemeldt har du krav på sykepenger. Sykepengene blir beregnet ut fra lønnen din de siste 3 månedene, dvs at snittet av de 3 siste månedene er det du vil få utbetalt i sykepenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...