Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2010 #1 Skrevet 21. oktober 2010 For ca 7-8 år siden ble jeg lagt inn på sykehuset med store smerter.Jeg hadde så vondt,at jeg ble lagt inn 3 ganger.Legen mente det var eggløsning,men jeg hadde det jo i 2-3 mnd sammenhengende og forstå det ikke kunne være det.Siste gangen jeg ble lagt inn,fant dem en cyste.En vanncyste, det var helt nromalt og ikke farlig.De mente at det var den som gav meg smertene,når den sprakk ville smertene gå over.Hvis den ikke sprakk selv etter en liten stund,så kunne dem sprekke den for meg. De 2 siste åra, har jeg sterke smerter før mensen.Ca 14-12 dager før mensen..Jeg ble voldtatt som 13 åring,og liker ikke å gå til gyn.Derfor har jeg utsatt å utsatt i 2 år nå,. Snakka med ei venninne her,hun mente at vanncyster kan være tegn på kreft?? Stemmer det?? Jeg har kobber spiral,har hørt at man kan få sterkere mens og smerter av det.Derfor har jeg heller ikke kontakta legen.Men jeg blir mer og mer sikker på at det er nok en vanncyste som er i veien,og ikke spiralen.. Noen som har hært vanncyster som kan fortelle meg hva det er ,hvorfor man får det,og hva man ska gjøre for å bli kvitt det.. CC
Gjest ->>- Skrevet 21. oktober 2010 #2 Skrevet 21. oktober 2010 Cyster i underlivet er forholdsvis utbredt, og en vanncyste er på ingen måte et tegn på kreft. Du bør selvsagt likevel få en sjekk, for du vet jo ikke noe om at det er en cyste som er årsaken til smertene dine.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2010 #4 Skrevet 22. oktober 2010 Jeg har hatt en sånn cyste, men har aldri hørt om at det kan tegn kreft. Men selv om du ikke ønsker å gå til en gynokolog, så kan du jo ta en telefon og spørre om dette du skriver her?
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2010 #5 Skrevet 22. oktober 2010 Ta en titt inn her:) http://endometriose.no/
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2010 #6 Skrevet 22. oktober 2010 Takk for svar. Men jeg tror ikke at jeg har det.For jeg har 3 barn,er det ikke bare de som er barnløse som får endometriose?? Har hatt eggleder betenelse før,så begynte jeg å slit med dette..
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2010 #7 Skrevet 22. oktober 2010 Jeg har endometriose, men har fått tre barn uten problemer
Gjest ->>- Skrevet 22. oktober 2010 #8 Skrevet 22. oktober 2010 Man antar at ca 20% av de som har endometriose også har nedsatt fertilitet. Det er på ingen måte slik at det er "de barnløse" som får endometriose (selv om det var en myte en gang i tiden).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå