Gå til innhold

Uke 30+5: Litt blod og ikke helt sikker på hvorfor eller hva jeg bør gjøre.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde tenkt å kjenne hvordan livmortappen føltes nå, noe jeg ikke har gjort siden jeg ble gravid. Syntes den kjentes litt flat og utydelig ut. Da jeg tok fingeren ut var den helt rosa av blod. Jeg er litt smånervøs nå. Har jeg gjort noe galt? Klemte jeg for hardt? Jeg kan kanskje ha rispet opp huden der inne?

 

Så mener jeg å ha lest at blødninger så sent kan bety at morkaka har løsnet, og det er visst farlig. Men det tviler jeg på egentlig. Min sitter fremme, men meget høyt oppe. Uproblematisk, sa jordmor den gang jeg fikk vite det. Skal jeg være bekymret eller ta det rolig? Jeg har ikke smerter, babyen beveger seg som vanlig, og alt er vel ellers. Hvor lang tid kan det blø før jeg evt må komme meg til lege?

 

Samboer er på jobb frem til 11.30 i kveld, så vil jo ikke overreagere og få han hjem uten grunn heller... egentlig tar jeg det helt med ro, men har jo en tanke i bakhodet om at det kan være skummelt også.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ikke svare på om det er greit at du blør eller ikke;) Men jeg ville ringt sykehuset og spurt de! De sier ikke noe på at du gjør det;)

 

Men du kan nok ta det helt med ro ang. morkaken og løsning, for de jeg kjenner som har opplved det har blødd masse og plutselig! De lurte ikke på om det var noe galt for å si det slik;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har googlet litt etter info, og er ganske sikker på at jeg påførte det selv siden jeg har litt lange negler. Vil ikke si noe til samboer, for han er av den overbeskyttende typen, og vil bli kjemperedd. Han ville forlatt jobb med en gang for å kjøre meg på sykehus. Har nettopp sjekket og jeg har ikke blødd noe mer enn det lille som kom med en gang, så jeg avventer det litt jeg. Venter også på svar på "spør jordmødrene" forumet. Blør jeg igjen er det så klart sykehus med en gang. HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...