Gå til innhold

4,5 mnd og ruller ikke fra rygg til mage. Når er det vanlig å klare?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gutten min på 4,5 mnd prøver å snu seg fra rygg til mage, men er ikke i nærheten av å klare det sånn som jeg observerer det.

 

Når er det vanlig å kunne klare dette, og når trenger jeg bli bekymret for dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mine to barn var ikke særlig på dette med å rulle,de var rett og slett ikke så veldig interesserte i å gjøre det.de klarte det da de var rundt 5-6 mnd,men de likte det aldri.

 

mini er nå 9 mnd og "glemmer" at han kan det til tider,ligger og bæljer på ryggen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gjorde det ikke før han var 6 mnd, og oppfattet ikke det som særlig sent. Han var og er helt normalt utviklet. Etter han knakk koden for rulling, kom annen utvikling på løpende bane. Åling, krabbing og reise seg opp etter møbler kom innen han var 8 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer helt ann på, barn er forskjellige. Jenta mi gjorde det ikke før hun var rundt 10 mnd. Hun er absolutt ikke sent ute, hun hadde låsninger i hele seg, og hadde noen veldige muskelspenninger i ryggen, så hun lå så og si ikke på ryggen før hun var 10 mnd. Når hun begynte å ligge på magen, tok det vel kanskje 2 dager, så rullet hun fra mage til rygg, og rygg til mage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk jeg har snakket med tror at mange skryter litt mye på internett.

Jenta mi begynte å snu seg fra rygg til mage ved 6,5 mnd.

Ei som passer på babyene på Elixia sier det er ikke alle som greier å rulle når de er over 7 mnd heller.

 

Fikk beskjed på 6-mnd-kontrollen at det var vanlig å sende dem til fysikalsk utredning hvis de ikke klarte å rulle ved 8 mndrs alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...