Gå til innhold

Trenger jeg psykisk hjelp?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en lillesøster som bare er negativ, svarer frekt, er respektløs, snakker dritt til meg å slenger med leppa HVER ensete dag.

Mamma skal beskytte henne ALLTID.

Å det irriterer meg noe grønnjævlig, for det samler seg opp, å sinnet mitt blir sinnsykt!

nå nettopp rottet mamma å søstersen seg sammen mot meg,

tilslutt klikka det for meg, jeg slo mamma, kastet en kopp på søstera mi å slengte 2 glass i gulvet som knustes.

Jeg sa til mamma at hun skulle ha seg ut av livet mitt å at søstera mi kunne se langt etter et søsterforhold, for det kommer aldri til å skje.

Og jeg sa noen andre sårende ting til mamma også, men husker ikke helt hva, fordi jeg var så sint at jeg ikke tenkte når jeg gjorde noen av tingene jeg gjorde...

det jeg sa til søstra mi mente jeg, hun er jeg drittlei av..men mamma har alltid støttet meg ellers å hun har hatt det vanskelig opp igjennom årene....

Nå sitter jeg innelåst på rommet mitt å nigriner....

 

Trenger jeg hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg vet ikke om du trenger psykisk hjelp,men kanskje trenger du hjelp fra en tredjepart (familievernkontor eller hva det heter?) slik at du kan forklare moren din hvordan du føler mht søstra di og hvor alvorlig disse følelsene er,slik at mora di får høre på en saklig og redelig måte hva problemet egentlig er,slik at hun ikke bestandig velger søstra din sin side.

 

Det er viktig at en mor ikke tar side,slik at begge parter kan stole på henne samme hva de føler for hverandre.

 

tror du mamman din kan bli med på en slik samtale?

 

kanskje er det der skoen trykker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hadde hun helt sikkert blitt med på, men jeg vet ikke hvor man får i tak i sånn hjelp?

ja det er utrolig viktig, jeg har lært mye opp igjennom barndomen som jeg IKKE skal ta med vidre til mine egne barn når den tid kommer..

 

 

jeg bor nok dessverre hjemme ja, har ikke råa til å flytte ut siden jeg går skole...har snakket med nav om støtte å sånn, og det får jeg ikke før jeg flytter ut,men jeg trenger jo penger FOR å flytte ut..elendig dette der :/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kanskje kan du snakke med kommunen/skolen din slik at de kan hjelpe deg med å finne rette instans, slik at du får ha en ordentlig samtale sammen med moren din,med en objektiv tredjepart til stede.

 

Synes det er rart at du ikke får støtte om du bor hjemme?

er det siste året på videregående du går?i så fall,gjør deg ferdig og så flytter du dit du vil studere/begynne å jobbe.da kan du iallefall tjene egne penger.Du får jo støtte fra lånekassen når du studerer,og jobber du i tillegg til studiene så kan du leve ganske godt:)

 

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får prøve å snakke med helsesøster på mandagen :)

går sisteåret på vgs ja..

 

Tusen takk for svar, håper det hjelper :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...