Gå til innhold

NAV har avslått min OS-søknad.. Idag da jeg pratet med dem, så fikk de meg til å høres ut som en svindler!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kan ikke de sjekke opp om jeg faktisk bor alene? Komme på besøk, prate med utleier eller noe?

Hvordan gjør de dette?

 

Jeg pratet med sosialen tidligere idag, og fortalte situasjonen og at jeg måtte søke om forlenget livsopphold pga OS'en ble avslått.

NAV-dama hørtes svært betenkt ut, og sa at jeg måtte gi riktige opplysninger om sivilstand, og at det ikke var sikkert at jeg fikk sosialhjelp siden OS'en var avslått!

 

What the fuck skal jeg da gjøre?

 

Nå når jeg har sendt klagen på vedtaket, hvordan behandler de den? Hvordan får de bekreftet at jeg faktisk ER alene?

Det eneste jeg fikk til svar var at klagen kom til å ta sin tid, og at jeg ikke måtte lyve, og at sosialkontoret ikke kunne love meg hjelp siden NAV forvaltning mente at det er nærliggende og tro at jeg har samboer...

 

:-( !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De kan ikke nekte deg sosialstønad på grunnlag av at os ble avslått. Alle mennesker har rett på sosialhjelp om de ikke har annen inntekt/penger. Men om de mener du har lurt dem så kan de vel stoppe sosialpengene.

Synes du skal ringe ned og bestille time hos en saksbehandler og spør dem hva de trenger å vite samtidig som du tar med deg en skriftlig klage. Ikke gå ut av det kontoret før du vet akkurat hva du skal gjøre videre.

Lykke til.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var det du som hadde en eks som ikke hadde meldt flytting eller adresseendring?

I så fall vil jeg tro at det må gjøres først før du får innvilget noe. Det er nok der de ser "svindelen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...