Gå til innhold

Dere som har så sterke meninger om navn...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

....som er "belastet", navn på barn av "white trash", navn på mennesker som blir trygde(mis)brukere, navn dere blir kvalm av osv...

 

Jeg tror DERE må være sosialt tilbakestående og/eller dumme som brød (velg selv).

 

Og det tror jeg om dere uavhengig av om dere heter Gerd, Knut, Per, Pål, Anne, Marie, Amanda, Chantelle, Elias, Leander, Hans, Sander, Emilie, Lucas, Linnea........osv

 

Det går an å like/ikke like ett navn. Men det stopper der - om man ikke er, som sagt, sosialt tilbakestående. (Tror nok det finnes en del av dere her inne)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går da an å ha fordommer mot navn uten å la det gå utover de som har navnene.

 

F eks: Jeg synes Johnny høres ut som en småkriminell, og kan til en viss grad støtte meg til statistikk på området (mye mer kriminell enn Ola, f eks). Men jeg kjenner en Johnny som er skikkelig på alle måter, jeg tror ikke han er kriminell fordi han har det navnet han har...

 

Jeg har også fordommer mot navnene Raymond, Ronny, Frank, Kenneth, Tommy, Melissa, Vanessa, Veronika, Victoria, Monica m fl. Men jeg dømmer ikke navnebærerene.

 

Navnet skjemmer ingen, men mange skjemmer navnet...

 

Det går da an å gi uttrykk for assosiasjoner til navn på et nettforum, selv om man ikke gjør det IRL. Om jeg blir presentert for en baby som heter Lucas, buser jeg da ikke ut med "tretten på dusinet, uinspirert, fantasiløst osv, jeg smiler bare og hilser på lille Lucas.

 

Forøvrig har jeg et grusomt navn selv. Men som med alle navn, det reflekterer mine foreldres smak, ikke min...

 

PS: Jeg har også fordommer mot minimalistisk inredningsstil, folk som ser romantiske komedier, dance/trancemusikk, wunderbaum i speilet på bilen, men mange som liker dette kan vise seg å vere greie likevel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei god og oppegående venninne som har helt horrible navn på barna...Jeg sier det jo ikke til henne, får det ut her:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...