Gå til innhold

Javel...man kan gå hjemme og gjøre nada til ungen er 3 år og få OS..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ble litt sjokkert da jeg "oppdaget" det. Jeg ble alene da min var 1 1/2, men visste ikke at jeg bare kunne gå hjemme og motta penger...jeg begynte å studere for å gjøre noe nyttig. Jobb er vanskelig å få, men jeg prøver da å ta studier for å stå sterkere.

Fikk brev fra NAV at fra ungen er 3 år må man være i minste 50% arbeid eller studere om man fortsatt skal ha krav på overgangsstønad. Så før ungen fyller 3 år kan man gå å dra seg hjemme altså...og det er vel det mange gjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kombinert med kontantstøtte og bostøtte blir det mer enn man kan drømme å få utbetalt i enkelte yrker. Sleng på dobbel barnetrygd og barnebidrag så blir økonomien rett romslig, du....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Det kan man, hvis man faktisk ønsker! Og alenemødre har ingenting å klage over, til deg som skriver at OS ikke er noe å bli fet av! Selve OSen er ikke så mye, men vi får faktisk dobbel barnetrygd itilegg. Jeg klarer meg fint på dette! Og jeg regner med alenemødre som mottar bostøtte og penger ifra barnefar lever enda fetere enn meg! Hilsen alenemor som er takknemmlig for det systemet vi har idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke alle som får bostøtte, vet du. Og dobbel barnetrygd er på rundt 1900,- og får man minstebidrag gjennom NAV på 1380,- så er man jaggu rik, hehe!

 

Nei, det lønner seg å jobbe og godt er det:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis en vil ha litt fri er det bare til og putte ungen i barnehage for en får dekt 64 % av bhg utgiftene som enslig forsørger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gå hjemme i 3 år for også begynne på utdannelse og få utvidet frem til du er ferdig med utdannelsen. men alt dette må gjøres før minste barnet fyller 8 år. Da har du ikke lenger rett på os uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få alenemødre som klager over det de får. Det er de som IKKE er i samme situasjon, som virkelig klager over hva alenemødre/-fedre får.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisører f eks kommer ikke opp i slike summer etter skatt når man slenger på en kontantstøtte i tillegg.

 

Det burde ikke være slik at det ikke lønner seg å jobbe, men sånn er det faktisk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til deg litt over her! Dobbeltbarnetrygd og småbarnstillegg kommer på 2600.

15:23 Nei. Sånn er det ikke! Etter at barnet er 3 år, kan en få utvidet OS i MAKS 2 år hvis en er i utdanning!.. Innebærer at ungen er under 8 år! Les på nav sidene før dere uttaler dere da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...