Gå til innhold

Er det flere enn meg som har to barn som skjeler med øynene?


Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥

Anbefalte innlegg

Begge våre to barn har begynt å skjele rundt 1,5-2års alderen, og bruker nå briller for å korrigere det. Ingen andre i familien skjeler, som jeg vet - hverken på min eller min manns side. Ikke noe stort problem i det hele tatt for hverken barna eller oss, men jeg er plutselig blitt så bekymret for at det kan skyldes en "feil" i mine og mannens kromosomer sammen, liksom - slik at vi også kan risikere andre "småfeil" på dette barnet inni magen. Er så redd både for Down`s syndrom, leppe/ganespalte og andre ting.

 

Er det flere som er i min situasjon, feks har to barn som skjeler og et som ikke gjør det???

 

Takk for at dere leser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke barn som skjeler, men det hadde mine foreldre. Altså; Av tre barn skjelte de to eldste, mens sistemann ikke skjeler i hele tatt. Jeg er en av de som skjeler, og jeg gjør det fremdeles. Søsteren min som også skjelte har blitt operert og er nå helt fin. Yngstemann har vært fin hele tiden, som sagt. Vi har ikke hatt noen andre ting i familien, så jeg tviler på at skjeling har noe å si for andre mulige "genfeil"... Skjeling er ikke akkurat det verste, selv om det ikke er morsomt heller...

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for at du svarte meg :) Det setter jeg pris på :) Nei, skjeling er ikke det verste - ikke i det hele tatt...er bare redd det skal være rom for "større" ting som jeg nevnte i forrige innlegg...men det trenger det sikkert ikke gjøre.

 

Kjempefint å høre at ikke nødvendigvis tredjemann MÅ skjele å...om den blir å gjøre det, er det ingen krise heller ;)

 

Bruker du briller mot din skjeling eller?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig å dele litt livserfaring, hehe...

 

Jeg brukte briller, ble operert og gikk med lapp over det friske øyet da jeg var liten. Jeg var vel en av de få det fungerte dårlig på, så jeg er fremdeles skjeløyd i dag. Bruker vanlige briller i dag, da. Søsteren min som også var skjeløyd brukte også lapp over øyet en periode, og briller. Hun såg ganske bra, så sluttet med briller, av eget initiativ egentlig. Som voksen begynte hun med briller for å rette opp skjelinga, og det fungerte fint. Hun fikk til slutt en liten operasjon som gjorde at hun nå ser helt fin ut.

 

Jeg tror ikke de hadde helt den samme teknologien for 30 år siden, da det var aktuelt for meg... Men jeg lever da godt med å være skjeløyd, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...