Gå til innhold

Abort


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er så uheldig og blitt gravid med sengekompisen min. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Fant det ut i forrige uke og har ikke turt å fortelle han ennå.

Har ikke så lyst til å beholde barnet siden jeg er arbeidsledig , økonomien og livet mitt er helt på bånn, ikke er jeg glad i ham på den måten heller. Har ett i fra før.

Så vær så snill damer ikke kom med kritikk, vil ha noe råd og ikke "tante Sofie kommentarer". Vi har brukt prevensjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke baser avgjørelsen på det økonomiske. Det finnes støtteordninger om du velger å få barnet selv om du ikke har opptjent permisjonsrettigheter eller får så lav utbetaling i permisjonen at det ikke går rundt.

 

Om du ikke har tenkt å beholde kan det være lurt å la være å si noe til kameraten din. Vet at de fleste mener du skal si alt uansett, men om du skal ta abort likevel vil det kanskje bare bli en følelsesmessig byrde for ham.

 

Ønsker deg lykke til med å finne en løsning du er komfortabel med og håper alt går greit:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fokuser på barnet du har, du. Og å få deg jobb, bedre råd og et liv du kan like. Ville ikke problematisert det hele så veldig. Det passer rett og slett altfor dårlig. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for et fint svar:) Jeg baserer meg ikke bare på grunn av økonomien, men sliter litt psykisk.

 

Nei, det er nok lurt å ikke si noe til han. For jeg vet ikke hvordan han hadde reagert.

 

Hilsen HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og ikke fortell ham hvis du tar abort. Din avgjørelse. Din sak. med mindre du er forberedt på vurdere å beholde dersom han ønsker det, eller tror det kan påvirke avgjørelsen din, selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...