Gå til innhold

Dere som trener litt


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Bare lurer litt på sånn ca hvor mange kg det er passe/normal å kunne løfte. Har spurt her inne før, men da bare fått svar fra de som trener unormalt mye, så håper noen vanlige dødelige, sånne som meg, kan svare også ;)

 

Altså:

 

Biceps (stander vekt i hånden og løfter opp og ned mot/fra overarmen). Jeg tar 8,5 kg pr repetisjon. Er det ok? Lyst å komme meg opp i 10 kg.

 

Den store muskelen oppe bak på ryggen, slik at man står framoverlent med ene benet bak og andre bøyd, og støttet armen på ene låret og løfter andre armen opp med albuen mot ryggen. Vanskelig å forklare. Her tar jeg ca 14-15 kg. Ok?

 

Knebøy? Sliter veldig med 15 kg, så bør vel trene mer her. Hva ligger normalen på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her kan du få veldig mange ulike svar. Jeg vet ikke hva som er normalt, men jeg vet at det er stor forskjell på hvordan du gjør øvelsene og hvor mange repitisjoner du tar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar gjerne i mot mange ulike svar, men sist fikk jeg svar av typen to-tre stykker som nesten krangler på at alt under 10 kg var for pingler på biceps, de klarte da både 15 og 16 og mere til.

 

Jeg tar i utgangspunktet 10 x 2 repetisjoner på disse øvelsene, men når jeg øker blir det gjerne heller 6-8 x 2-3. Når har jeg nettopp økt fra 8 kg, til 8,5 kg, og klarte 9-6-5 i dag, da skalv jeg skikkelig på slutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener ikke litt. Jeg trener mye.

 

Bicepskrøll er egentlig en tullete øvelse. Du vil ha det bedre av å trene chins eller roing for å få sterke biceps.

 

Men styrke generelt sett. Listen går ut på pund (2.2 pund = 1 kg): http://www.exrx.net/Testing/WeightLifting/StrengthStandards.html

 

Knebøy, det avhenger av hva du veier men 15 kg er altfor dårlig: http://www.exrx.net/Testing/WeightLifting/SquatStandards.html

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at 15 er dårlig, er nettopp begynt å trene dette :S

 

Kan du forklare meg hva disse betyr?

 

Press

Sqaut

Deadlift

Clean

 

Jeg kan engelsk, men er ikke inne i treningsterminologien på engelsk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...