Gå til innhold

Husker jeg leste om en amerikansk undersøkelse som sa at barn kunne bli bleietørre når de var 6 mnd - trodde det var tull...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Men nå er vi der. Junior er 7 mnd og bæsjer kun på potte :-) Tisse gjør han i bleia, men ikke bæsj. Vi skjønner på oppførselen hans når det er tid for store foretninger. Det er visse årsaker til at han ikke har hatt avføring i bleia, men har måttet bruke f.eks potte, men probleme er nå over. Likevel vil han fremdeles bare bæsje på potta. Elelr vi holder han over do hvis vi er avgårde.

 

Da jeg for noen år siden leste den undersøkelsen, tenkte jeg at det måtte bare være for spesielt interesserte, hvis det i det hele tatt var mulig. Det er mulig, og jeg er ikke spesielt interessert heller. Det har bare blitt sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva så hvis dere ikke er i nærheten av en do? Må vel bruke bleie når han er utendørs, i butikk eller andre steder hvor man ikke kan regne med å finne en do med det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bleietørr = sluttet med bleie.

Og det har vel ikke sønnen din gjort, om jeg ikke misforsto helt? De aller fleste foreldre klarer jo fint å se på ungen når "noe stort" er på gang, og kan, som dere, velge å holde babyen over potte eller do. De færreste gidder (ikke jeg heller).

 

Men du kan jo skrive et nytt innlegg når han er slutta med bleier helt, for da snakker vi om bleietørr, og det tar de fleste langt mer enn 7 mnd å oppnå. Min var usedvanlig tidlig ute med å slutte med både dag og nattbleie til å være gutt, og han var faktisk 2 år. Da var han bleietørr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke akkurat å være rakketforsker for å skjønne på oppførselen når det er bæsj på gang. Ser det hver gang jeg også, gidder da ikke dra han med på do og holde han over potte fordet.

Hadde jeg blitt røsket opp og flyttet til en annen do hver gang jeg begynte å presse hadde jeg blitt ganske så ilter etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At barna blir tørre så idlig er helt normalt i mange U-land. Fysisk er det derfor sansynligvis ikke noe problem for Norske barn heller, men det krever nok en oppfølging av barna våre som de færreste av oss er i stand til/orker å gi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine bæsjet også på do fra 12 mnd, og de ble helt tørre lenge før to år(natt og dag) Men som du ser over her: latskap fører til at mange ungenr må sitte i sin egen drit til de er langt over tre år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet hva det vil si å være bleietørr - har tre andre barn. Jeg bare henviser til at det er mulig å få de bleietørre fra 6 mnd :-)

Og han VIL IKKE bæsje i bleia. Han holder seg. Gjerne 1 uke. Da må vi bruke klyster for å løse opp. Selvfølgelig bruker han bleie hele tiden, for vi har jo ikke trent på tissingen. Og skulle det mot alle odds komme noe mer, så har han bleia. Men han bruker den ikke til å bæsje. Max en avføring hver dag, og den kommer på potta. Slik har det vært i 4 mnd nå. Tar jeg ikke signalene hans, og setter han på potte, blir resultatet stein hard avføring etter et par dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...