Gå til innhold

Noen som har barn som reagerer på ull?


stearin

Anbefalte innlegg

Er spent på å prøve de nye ullundertøyene til snuppa på 5 mnd. De er kjøpt på HM.

 

Reagerer deres barn på ull rett mot huden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, to av barna mine reagerer på ull mot kroppen. De to mellomste. Minste på 14 mnd har veldig lik hud til dem, så jeg har ikke forsøkt med henne, men antar hun også vil reagere. Eldstemann har en litt annen hudtype og tåler ull kjempefint. De to i midten (og minste later det til) har mild atopisk eksem, og blir altså verre av bl.a ull. Så jeg må si at jeg hater vinteren enda mer nå enn jeg gjorde før. For nå blir barna mine mye verre av kulden (alle de tre minste har alt begynt å få tørre små flekker rundt om på kroppen) og det er ekstra vanskelig, og dyrt, å finne gode klær som holder de minste varme i all slags vær. Ull er virkelig gull, men når barna ikke kan bruke det er det vanskelig synes jeg. Nei, takke med til sommer, sol og lette bomullsklær :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine 2 har atopisk eksem, men det går fint med Janus ull. Jeg smører de med locobase fetkrem morgen og kveld for å gi fuktighet til huden, og da holder jeg eksemet noelunde i sjakk. Har locoid kortisonkrem, som jeg smører med viss der er eksemflekker. Har erfart at de faktisk blir verre viss de blir svett i bomullbody/strømper... Ull er gull, iallfall her i huset! Tingen er nok rikelig med fuktighetskrem, så dere kan jo prøve det? Locobase fetkremen er drøy i bruk, lukter ikke, og ikke den dyreste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt reagerte ikke på ull da han var baby, men begynte å reagere på ull da han var 2 år...da fikk han plutselig kjempe utslett av ull rett på kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minstemann på 3 mndr har tørre flekker på armene og øverst på brystet, og hs mente han kom til å få eksem og at jeg ikke skulle bruke ull. Jeg syntes det var litt trist siden jeg er veldig begeistret for ull (og jeg har tatt vare på alt etter storebror) og han fikk en nydelig ullsinglet fra Island i dåpsgave (kokt ull, ser nesten ut som de alveskjortene i Ringenes Herre, he he.....).

 

Men ser en her skriver at ungene hennes kunne bruke Janus, kanskje jeg kan prøve ull på ham likevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer nesten på om min snuppe også kommer til å reagere på ull mot kroppen. Prøvde å legge et lite ullinnlegg under bodyen hennes siden hun sikler så mye og blir fort våt, om kvelden var hun prikkete på det området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gutten min på 6 år reagerer også mot ull. han har problem med huden, så jeg bruker bomull innerst og fleece utenpå, og det har gått bra. Har gjort det siden han var liten baby og ser ikke noe problem i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av mine tre barn reagerer på ull rett på kroppen, men jeg gjør det fordi jeg har atopisk eksem. Jeg kan aldri gå med ull av noe slag helt inn på kroppen, for da klør jeg i hjæl...

 

Jeg har ventet i spenning med alle tre, ettersom jeg selv ikke tåler det, men ingen tengn enda! Jeg fikk atopisk eksem ganske sent i barndommen selv, så det kan vel fortsatt komme hos barna mine også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...