Gå til innhold

barnevernet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg vet om en dame som har en sønn på 7 år. Jeg har vært barnevakt for denne sønnen, og det viser seg at han ikke trives på skolen i det hele tatt, og engster seg veldig for å gå på skolen, men det sises at han ikke blir mobbet på skolen som jeg vet da. Han sier han hater moren. Og moren virker veldig streng og kontrollerende på mange måter. Sønnen virker veldig stille og har veldig lav selvfølelse.

Kan dette være psykisk mishandling?

Moren er alenemor og sykemeldt nå pga psykiske vansker, kan slikt gå ut over barnet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noen mulighet for at sønnen kan bo hos faren en periode?

Leste i Dagbladet om Lillian Galtung (tror jeg), som er skuespiller og er manisk depressiv. Når hun er syk/deprimert tilbringer sønnen hennes tida hos faren sin.

Skrevet

nei...faren er ikke tilgjengelig i det hele tatt.

Skrevet

Hva med tanter, onkler, besteforeldre??

Skrevet

Er jo lov å ringe de og høre hva de mener. Evt sende en bekymringsmelding. Dersom det er noe, så får hun i alle fall en vekker. I verste fall blir hun lei seg. Synes det er bedre å si ifra en gang for mye enn en gang for lite når det kommer til barn.

Skrevet

magefølelsen sier ring barnevernet, men er redd jeg vet for lite. Kanskje hun vil hevne seg da? Hun er veldig manipulerende som person... det er litt skummelt.

Skrevet

det virker som hun stadig er i konflikt med familiemedlemmer, så hun holder igjen barnet slik at andre ikke kan passe i noe tilfeller.

Skrevet

En bekymringsmelding kan være helt anonym. Og i mitt hode er det bedre å si fra en gang for mye heller enn en gang for lite.

Vi har sett hva som skjer i de sakene ingen tør å si fra, bl.a. åtteåringen som ble drept av sin stefar. Selvfølgelig er det en helt annen historie, men likevel et eksempel på det verste som kan skje om ingen noengang tør å melde fra om noe...

Skrevet

Ring heller en gang for mye enn for lite... du kan redde to liv.

Skrevet

Kanskje det er en sjanse for at hun tar kontakt med barnevernet selv, dersom du sterkt råder henne til det? Da kan hun søke om avlastningshjem, noe som sikkert blir innvilget.

Hvis du tar kontakt med Barnevernet vil de se på det som en bekymringsmelding, og trolig starte en 3-måneders undersøkelse på henne. Noe som fører til at hun og sønnen får det verre for en periode. Så det er best for dem at hun tar kontakt med BV selv.

Skrevet

Hun har blitt rådet barnevernet tidligere, men ikke tatt kontakt.

Hi

Skrevet

Har ligget å tenkt i natt, jeg tror jeg må ringe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...