Gå til innhold

Til dere som har gardsrom som må måkes for snø (når den tid kommer, eller har kommet):


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor mange ganger måker du snø? La oss si sist vinter, hvor mange ganger måkte du gardsrommet fri for snø?

Mannen min er glad i fysisk arbeid og ivrig i snømåkinga, så jeg måtte vel trå til med snøskuffa rundt 8 ganger forrige vinter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi kunne sikkert måkt mer, men "gadd" ikke. Så lenge bilen ikke måtte ut, lagde vi bare en bred sti.

Men antall har jeg ikke peil på. Totalt kanskje 10 ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen. Vi har traktor, så mannen min måker på 5 minutter. Det tok 2 timer hver gang når vi før måtte bruke vanlig snøskuffe, så er ganske behagelig med vinter nå i forhold. Jeg måker terassen, det tar jo litt tid, men det er bare fin trening i frisk luft. Må jo ikke gjøres hver gang det snør heller, så gjør det med glede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh... hvorfor spør du, og hvorfor spør du ikke like gjerne om hvor folk bor, det for det kommer jo litt an på det.

Jeg bor på vestlandet og på 12 år her har jeg aldri noensinde måtte måke snø, før forrige vinter, da jeg måkte rundt ti ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sto i et innlegg i dag "Jeg synes klesvask er en kvinnejobb jeg da". Så da bare lurer jeg på om det er noen kvinner som også mener at snømåking er en "mannejobb" og aldri måker snø selv;)

Skjønner at det blir annerledes på vestlandet, tenkte i utgangspunktet på steder hvor man må måke snø minimum en gang i uka om vinteren:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...