Gå til innhold

lang tid med pressrier ved 1.födsel, hva med 2.födsel??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

noen som vil dele sine "erfaringer"? jeg presset 2,5 time ved 1.födsel..heeeelt utslitt etterpå.. gruer meg til andre födsel som er rett rundt hjörnet..

 

og hvor lang tid tok 2.födsel i forhold til 1.födsel??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg grudde meg også til fødsel nr 2 pga lang og veldig vond pressefase føste gang. Men denne gangen gikk fødselen som en lek i forhold. Pressetida varte maks 10 min, og var heller ikke særlig vondt. Det skal sies at åpningsfasen var mer intens og vond denne gangen. Alt i alt varte fødselen bare halve tiden -fra 3 cm åpning varte den ca 3 timer .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med nr.1 hadde jeg pressrier i 2-3 timer. Endte i vakuumforløsning.

Med nr.2 hadde jeg to pressrier som gutten kom på (4860g)...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under min første fødsel varte pressriene i 40 minutter før gutten kom til verden, men jeg var så heldig at jeg fikk slappe godt av innimellom riene.

Under min andre fødsel var jeg virkelig ikke forberedt på hvor travelt jenta hadde det (!), presset i 2-3 minutter og "vips" så var hun ute!

 

Nå er jeg gravid med nr.3 og gruer meg til fødselen nettopp pga sist hvor ting gikk så fort fra full åpning. Det var faktisk mer smertefullt enn å presse i lengre tid.

 

Fødsel nr.1 tok forøvrig 4 timer fra 4 cm, mens fødsel nr.2 tok 5,5 timer fra 4 cm. Men så gikk jeg nesten 1 døgn med rier med nr.1, mens riene med nr.2 startet kort tid før vi var på sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...